English

استاندار فارس در دیدار اعضای مجمع خیرین مسکن ساز فارس:

تامین مسکن برای نیازمندان کار ارزشمند و ماندگار است

استاندار فارس در دیدار مدیرکل بنیاد مسکن و اعضای مجمع خیرین مسکن ساز فارس تأکید کرد: تأمین مسکن برای نیازمندان کار ارزشمند و ماندگار است که بنیاد مسکن و انجمن خیرین مسکن ساز در آن مشارکت دارند.

تامین مسکن برای نیازمندان کار ارزشمند و ماندگار است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از شیراز، اسماعیل تبادار در دیدار عطاءالله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اعضای هیات مدیره مجمع خیرین مسکن ساز استان فارس اظهار داشت: تأمین مسکن برای نیازمندان که با مشارکت خیرین انجام می‌گیرد کاری ارزشمند و ماندگار است که بنیاد مسکن و  انجمن خیرین مسکن ساز در آن مشارکت دارند.

وی فارس را خواستگاه کارهای نیک‌اندیشنانه و خیرخواهانه دانست و افزود: بنیاد مسکن درخت تناوری است که از ابتدای انقلاب ثمرات و باروری آن شامل حال جامعه شده است.

نماینده عالی دولت دوازدهم در فارس ادامه داد: این درخت تناور، هم سایه بر سر محرومان داشته و هم، بار مناسب داشته و امید است در ابعاد مختلف روستاها و قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه، همچنان جایگاه داشته باشد.

استاندار فارس در ادامه به جایگاه مسکن در اسلام اشاره کرد و گفت: سکینه و سکنی دادن، مهمترین مسأله‌ای است که در اسلام به آن بسیار پرداخته شده است و افراد زیادی هستند که در شرایط نامناسبی زندگی می‌کنند و باید هرچه سریعتر شرایط رفاه و آسایش آنها نیز فراهم آورده شود.

تبادار ضمن قدردانی از اعضای مجمع خیرین مسکن ساز تصریح کرد: مباحثی که در زمینه تأمین زمین جهت ساخت مسکن برای محرومین و نیازمندان وجود دارد را از طریق اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری شهر صدرا پیگیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه کارکرد بنیاد مسکن در این سال ها، کارکرد زیاد و قابل توجهی بوده است خاطرنشان ساخت: فراهم کردن زندگی راحت در روستاهایی که مراکز تولید است کار کمی نیست و با توجه به اینکه ما به دنبال کاهش مهاجرت روستایی هستیم؛ اگر محیط مناسب زندگی روستایی ایجاد شود قطعاً با کاهش مهاجرت مواجه خواهیم شد.

نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به اجرای طرح‌های مقاوم سازی مناطق روستایی تصریح کرد: مقاوم‌سازی و ایمن بودن خانه های روستایی موضوعی است که باید به‌شدت دنبال شود چرا که لرزش زمین و زلزله خیلی بیشتر از گذشته  شده است.

استاندار فارس تأکید کرد: مقاوم‌سازی‌ها در روستاها اهمیت بسزایی دارد و ضریب ایمنی و امنیت عمومی مردم را همین مقاوم‌سازی‌ها رقم می‌زند. 

تبادار با بیان اینکه مسکن‌دار کردن اقشار مختلف در جامعه بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: معضلات جامعه را می‌توان بیکاری و کمبود اشتغال دانست، اما نداشتن مسکن نیز معضل بزرگی است که باعث کاهش ازدواج و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دیگر می‌شود.

وی افزود: نیت برجسته حضرت امام راحل در ایجاد حساب 100 و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همین بوده است که این معضلات پدید نیاید.

رئیس شورای عالی مسکن فارس ادامه داد: فارس رتبه یکم تا چهارم در سطح کشور را در توسعه روستایی دارد و این بسیار جای افتخار است و در این بین، خروجی کار بنیاد مسکن باعث احساس امنیت و آسایش مردم می‌شود.

استاندار فارس همچنین با اشاره به اجرای طرح‌های مسکن شهری گفت: در همین روستای سلطان‌آباد شیراز طرح مسکن شهری با کارکرد خوب در حال اجرا است وخانه‌هایی که در قالب این طرح ساخته می‌شود بسیار درخور است.

تبادار با تأکید بر تداوم فعالیت مجمع خیرین مسکن ساز تأکید کرد: از این مجمع باید مراقبت بیشتری شود که ماندگار بماند؛ ما نیزپیگیر مسایل خواهیم بود تا انبوه‌سازی مسکن در مجمع از بین نرود زیرا ما همچنان نیازمند تولید مسکن هستیم و به مشارکت این مجمع در این عرصه محتاجیم.

وی در پایان اظهار داشت: انجام کارهای سخت برای قشر پایین جامعه و کار عمرانی در روستاها حلاوت خاص دارد؛ کار برای روستاییان موجب افزایش رضایتمندی است؛ هر تعداد روستایی ها را در روستای خودشان نگه داریم از حاشیه سازی و حاشیه نشینی در شهرها   کاسته ایم در نتیجه این موارد باعث ساماندهی حاشیه نشینی می شود.

استاندار فارس با گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: خدا قوت می گوییم به همه خادمان ملت در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و می دانیم این بنیاد مجدانه در عرصه های فرهنگی و عمرانی ورود کرده است و فعالیت های آن قطعاً به نفع جامعه و مردم است .

تبادار همچنین از اعضای مجمع خیرین مسکن ساز فارس تقدیر ویژه کرد و گفت : این خیرین کسانی هستند که با نگاه بدون درخواست و نفع اقتصادی به کار خیر می پردازند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه