English

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خبر داد

وقف بیش از ۴۰ هزار مصحف شریف در اصفهان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در سال گذشته اصفهانی ها در سراسر استان بیش از 40 هزار جلد قرآن کریم را برای استفاده در مکان های محروم و نیازمند وقف کردند.

وقف بیش از 40 هزار مصحف شریف در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری  با اشاره به وقف بیش از 40 هزار مصحف اظهار داشت: سال گذشته برای اولین بار طرح وقف مصحف شریف همزمان با ماه ضیافت اله با هدف ترویج فرهنگ وقف آغاز شد.

وی افزود: در این طرح هر فرد با تهیه هرجلد قرآن کریم و با اختصاص مبلغ 60 هزار ریال نام خود را به عنوان واقف ثبت کرد و تا پایان سال گذشته بیش از 40 هزار جلد قرآن کریم و با اعطای مبلغی بالغ بر 2 میلیارد و 400 میلیون ریال به عنوان هدیه این قرآن ها توسط واقفان نیک اندیش وقف شده است.

وقف مصحف شریف

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: وقف مصحف شریف یکی از نیازهای اصلی جامعه امروز است و در سال های گذشته نیز خیرین به گسترش کلام الهی با وقف اموال برای کتابت، نسخه‌برداری، چاپ و نشر مصحف شریف و ترویج فرهنگ قرآنی اقدامات ماندگار و زیادی انجام داده اند.

وقف 8000 جلد قرآن کریم در ایام نوروز

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری خاطر نشان شد: در ایام نوروز و با اجرای طرح وقف مصحف شریف در قالب آرامش بهاری نیز تعداد 8000 جلد قرآن کریم توسط مردم مومن و لایتمدار تهیه و وقف شد.

وی یادآور شد: براساس وقف نامه ای که در صفحه اول این قرآن های کریم است واقف محل استفاده این قرآن ها را مشخص می کند و براساس این وقف نامه ها قرآن ها توسط اداره اوقاف و امور خیریه توزیع می شوند و یا خود شخص واقف آنان را به محل مورد نظر ارسال می کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: امسال نیز برای دومین سال متوالی طرح مصحف قرآن کریم در استان اصفهان اجرا می شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی