English

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی خبر داد:

پلمب یک قصابی متخلف به علت استفاده از سنگدان مرغ در گوشت چرخ کرده

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: با هوشیاری کارشناسان این اداره یک واحد متخلف که مبادرت به استفاده از سنگدان مرغ در گوشت چرخ شده می‌کرد، شناسایی و پلمب شد.

پلمب یک قصابی متخلف به علت استفاده از سنگدان مرغ در گوشت چرخ کرده

امیر حسین بهداد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج در تبریز ، طی سخنانی اظهار داشت:پیرو بازدیدهای کارشناسان این اداره  در شهرستان مراغه  یک واحد متخلف که مبادرت به استفاده از سنگدان مرغ در تهیه گوشت چرخ کرده می‌نمود شناسایی شد.

وی افزود: بر همین اساس مقدار 250 کیلوگرم سنگدان غیربهداشتی مرغ نیز از دو مکان وابسته این مرکز متخلف کشف و ضبط و با دستور مقام محترم قضایی و در حضور نماینده دادستان معدوم شد که با ارجاع پرونده این متخلف به مراجع قضایی حکم پلمب مرکز صادر و از ادامه فعالیت این قصابی جلوگیری به عمل آمد.

معدوم سازی فرآورده های خام دامی

معرفی بیش از 300 متخلف بهداشتی به مراجع قضایی در سال گذشته

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی در ادامه عنوان کرد : در جریان سال 96، پرونده 328 متخلف بهداشتی حوزه دامپزشکی به مراجع قضایی ارجاع داده است.

وی افزود: از این تعداد پرونده ارجاعی، 96 مورد با تشخیص مقام محترم قضایی منجر به پلمب واحد متخلف و جلوگیری از ادامه فعالیتهای غیر بهداشتی آنها شد.

افزایش 25 درصدی کشف و معدوم‌سازی فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی در آذربایجان شرقی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی  در ادامه سخنان خود تصریح کرد: میزان کشف، ضبط و معدوم‌سازی فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در سال 96 نسبت به سال 95 بیش از 25 درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: پیرو انجام بالغ بر 414 هزار مورد بازرسی بهداشتی از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی بیش از 480 تن انواع فرآورده‌های خام دامی فاسد و غیربهداشتی کشف و ضبط و با دستور مقام محترم قضایی معدوم و یا از چرخه مصرف انسانی خارج گردیده است.

بهداد ادامه داد: : در جریان این بازدیدها، با 3 هزار و 421 مورد غیربهداشتی برخورد و 373 متخلف نیز جهت صدور احکام لازم و تعیین مجازات مربوطه به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

با مداخله کنندگان غیرمجاز در امور درمانی دامپزشکی برخورد قاطع می شود

بهداد در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر گزاری موج در تبریز، تاکید کرد: به دلیل بی‌اطلاعی برخی دامداران، برخی افراد سودجو و غیرمتخصص در حوزه دامپزشکی با سوء استفاده از این مورد، اقدام به انجام امورات درمانی و تجویز خودسرانه‌ی دارو نموده و باعث به بارآوردن تلفات دامی و خسارات اقتصادی به دامداران می‌شوند.

وی افزود: این اداره کل به صورت موازی و همسو برای جلوگیری از پایمال شدن حقوق دامپزشکان دارای صلاحیت برای انجام امورات درمانی و دارویی دامپزشکی و همچنین دامداران محترم، تمام تلاش و ابزار قانونی خود را بسیج خواهد کرد تا با متخلفین این حوزه و افراد سودجو برخوردهای قاطع و قانونی صورت پذیرد.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی در خاتمه سخنان خود  خاطر نشان کرد: شماره تلفن 1512 دامپزشکی در استان آذربایجان شرقی آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص مداخلات درمانی غیرمجاز، جهت رسیدگی و برخورد با افراد متخلف می‌باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه