English

راه اندازی سامانه پایش آنلاین وضعیت هوا در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از راه اندازی سامانه آنلاین پایش وضعیت هوا در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی به مناسبت دوم اردیبهشت ماه، روز گرامیداشت زمین پاک خبر داد.

راه اندازی سامانه پایش آنلاین وضعیت هوا در بندر شهید رجایی

به گزارش خبرگزاری موج؛ اله مراد عفیفی پور اظهار داشت: امروزه در بسیاری از شهرهای بزرگ و صنعتی دنیا به خصوص در کشورهای در حال توسعه، آلاینده های مختلفی از طریق وسایل نقلیه موتوری، صنایع و منابع تجاری و خانگی در هوا تخلیه می شود.

وی با بیان اینکه غلظت بسیاری از این آلاینده ها در ساعات مختلف شبانه روز به وضعیتی بالاتر از حد استاندارد می رسد، بر لزوم کنترل آلاینده ها به عنوان یک اقدام زیست محیطی و در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی صاحبان صنایع تاکید کرد.

عفیفی پور پدیده آلودگی هوا را یکی از ره آوردهای توسعه صنعتی و معضلات اصلی در منطقه صنعتی غرب بندرعباس دانست و گفت: این معضل زیست محیطی در وهله اول باید مورد توجه جدی مسئولین و متولیان امر قرار گیرد و از سوی دیگر، به نحو مناسب باید اندازه گیری، ارزیابی، پایش و کنترل شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان این مطلب که هر گونه تصمیم گیری مدیریتی در جهت کاهش آلودگی هوا باید با بررسی اطلاعات منسجم و قابل اطمینان در این زمینه انجام پذیرد، اظهار داشت: بهترین راهکار برای تحقق این هدف مهم، استفاده از ایستگاه های آنلاین سنجش استانداردهای هوای پاک است که با استفاده از گزارش های آن، بررسی محلی دقیق تری در ایستگاه سنجش آلودگی هوا امکان پذیر خواهد شد.

وی اضافه کرد: ایستگاه اندازه گیری استانداردهای هوای پاک بر اساس تبصره 3 ماده 11 قانون هوای پاک در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی و به مناسبت گرامیداشت روز زمین پاک (2 اردیبهشت ماه) راه اندازی شده است.

عفیفی پور خاطرنشان کرد: با هدف اتخاذ و اجرای تصمیمات مدیریتی در راستای حفاظت از محیط زیست و حمایت از نیروی کار شاغل در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور، از این پس وضعیت استانداردهای هوا به صورت آنلاین توسط مدیریت بندر رصد می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه