English

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان:

افزایش نشاط اجتماعی شهروندان دغدغه اصلی سازمان فرهنگی است

مدیر سازمان اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: محورهای مهم سازمان فرهنگی ، اجتماعی شهرداری اصفهان افزایش امید به زندگی و نشاط اجتماعی ، خلاقیت و مشارکت جویی شهروندان و معرفی وجه بین المللی اصفهان است.

افزایش نشاط اجتماعی شهروندان دغدغه اصلی سازمان  فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، محمد عیدی با اشاره به برگزاری  این هفته فرهنگی در اصفهان  گفت: برنامه های متنوعی در این هفته که از 3 تا 9 اردیبهشت ماه می باشد ، برگزار می گردد که شامل ، 62 برنامه در سطح شهر و 101 برنامه در سطح مناطق، با شعار " شهری که دوستش دارم " و با رویکرد کیفی می باشد.

وی با بیان این نکته که در برنامه های این هفته فرهنگی تمام اقشار و شهروندان مختلف تحت پوشش قرار گرفته اند، افزود: محورهای مهم این برنامه ها عبارتند از افزایش حس تعلق شهروندان، افزایش امید به زندگی و نشاط اجتماعی، خلاقیت و مشارکت جویی شهروندان و معرفی وجه بین المللی اصفهان و نخبه پروری که این برنامه ها بر اساس محورهای یاد شده تدوین گردیده است.

وی با اذعان به این امر که تلاش شده بیش از هر زمان دیگری از ظرفیت و مشورت سازمان های مردم نهاد کمک بگیریم افزود: در تدوین این برنامه ها، سعی شده سرمایه اجتماعی شهر افزایش یابد و اعتماد کانون های مدنی و سمن ها جلب شود.

مدیر سازمان اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود: با رایزنی با اصفهان شناسان و فعالان سازمان های مردم نهاد، به این نتیجه رسیدیم که هفته فرهنگی اصفهان را در اردیبهشت ماه و روز نکوداشت اصفهان را در آذر ماه برگزار کنیم. چراکه سوم اردیبهشت ماه روز تولد شیخ بهایی و اردیبهشت ماه یکی از ایام اوج گردشگری اصفهان است و آذر ماه نیز  برگرفته از نماد اصفهان یعنی قوس آذر و مرتبط با موضوعات هویتی و اسطوره ای اصفهان است.

سازمان فرهنگی شهرداری

محمد عیدی از افتتاحیه موزه عصارخانه شاهی در هفته فرهنگی اصفهان خبر داد و گفت: این موزه همتای دیگری در کل دنیا ندارد  و به طور حتم این موزه از بی بدیل ترین موزه های جهان خواهد بود.

اجرای طنز در چهارباغ با موضوعات مختلف در هفته فرهنگی اصفهان

معاون شهردار اصفهان به تشریح دیگر برنامه های این هفته پرداخت و افزود : در این هفته از مستند نگاری پروژه تاریخ شفاهی بازار بزرگ اصفهان، تاریخ شفاهی تئاتر اصفهان و کتاب داستان های مشاغل رونمایی خواهد شد. علاوه بر آن، رونمایی از کتاب" پا به پای زاینده رود و نقشه گردشگری اصفهان" با همکاری تشکل‌های زیست‌محیطی، برگزاری جشنواره پرواز بادبادک‌ها، اجرای تئاترهایی با شاخص طنز در چهارباغ با ۲۰ موضوع مختلف و روایتگری امیر قلی امینی در حوزه اصفهان‌شناسی، از برنامه‌هایی است که برای هفته فرهنگی اصفهان در دستور کار قرار دارد. 

عیدی همچنین اعلام کرد: بزرگداشت استاد امیر قلی امینی در کتابخانه مرکزی در روز 8 اردیبهشت ماه با همت خانه جوان، انجمن صنفی روزنامه نگاران و خانه مطبوعات برگزار می شود و نشان استاد امیر قلی امینی، طراحی و در روز خبرنگار طی آیین نامه ای به منتخبان حوزه رسانه کشور، اهدا و پس از آن برای ابعاد بین المللی این نشان، برنامه ریزی خواهد شد.

به گزارش موج، آیین آغاز هفته فرهنگی اصفهان امروز ساعت 20 در مجتمع فرهنگی کوثر واقع در سه راه حکیم نظامی و با حضور مقامات برگزار می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی