English

رضایی خبر داد:

تبدیل گنبد نمکی قم به سایت گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: گنبد نمکی قم تنها گنبد نمکی متقارن ایران محسوب می‌شود، زیبایی و تنوع رنگ و قندیل‌هایی که در این گنبد وجود دارد تا کنون گردشگران زیادی را به این شهر کشانده است چرا که یکی از 20 گنبد نمکی پرجاذبه طبیعی کشورمان محسوب می‌شود و برنامه ریزیهای لازم صورت گرفته است تا این اثر گرانقدر تبدیل به سایت گردشگری شود و در اختیار علاقه مندان به طبیعت گردی قرار گیرد.

تبدیل گنبد نمکی قم به سایت گردشگری

به گزارش خبرگزاری موج از قم، عیسی رضایی با اشاره به برخی ویژگی های گنبد نمکی قم در جذب گردشگر،در سخنانی اظهار کرد: با مطالعات انجام شده میزان اعتبار و ظرفیت‌ها به زودی مشخص می‌شود و این اثر گرانقدر تبدیل به سایت گردشگری شده تا در اختیار علاقه مندان به طبیعت گردی قرار بگیرد.

وی افزود: گنبد نمکی قم تنها گنبد نمکی متقارن ایران محسوب می‌شود، زیبایی و تنوع رنگ و قندیل‌هایی که در این گنبد وجود دارد تا کنون گردشگران زیادی را به این شهر کشانده است چرا که یکی از 20 گنبد نمکی پرجاذبه طبیعی کشورمان محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما در زمینه حضور گردشگری این است که در شهر ماندگاری ندارند در حالی که اگر جاذبه‌های گردشگری گنبد نمکی معرفی شود بی شک گردشگران زیادی از اقصی نقاط دنیا به این شهر خواهند آمد.

وی با تاکید برلزوم محافظت از این ظرفیت گردشگری قم گفت: باید میراث فرهنگی قم مدیریت گنبد نمکی را برعهده بگیرد تا با سرمایه گذاری بخش خصوصی، بتوان به نحو مطلوب از این مکان بهره برداری کرد.

رضایی افزود: خوشبختانه در گفتگویی که با استاندار قم درباره گنبد نمک داشته‌ایم نگاه مثبتی به استفاده از این ظرفیت در مسیر رونق گردشگری داشت و قرار است این جاذبه گردشگری منحصر به فرد به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واگذار شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی