English

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان:

مردم مصرف آب را مدیریت نکنند با مشکل تامین آب در تابستان مواجه می شویم

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان گفت: اگر مردم مصرف آب را مدیریت نکنند با مشکل تامین آب در تابستان مواجه می شویم.

مردم مصرف آب را مدیریت نکنند با مشکل تامین آب در تابستان مواجه می شویم

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، هاشم امینی با بیان اینکه مردم اگر می خواهند درنیم فصل اول سال جاری  با چالش جدی در دسترسی پایدار به آب شرب مواجه نشوند باید مصرف شان را مدیریت کنند.

وی با اشاره به وضعیت منابع آب شرب در اصفهان گفت: در سال گذشته میزان بارش در حوضه آبریز زاینده رود حدود 1200 میلیمتر بوده که این رقم در سال آبی جاری با احتساب بارندگی های اخیر به 477 میلیمتر رسیده است.

امینی افزود: در سال گذشته  آورد سد زاینده رودحدود یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب بوده که این رقم هم اکنون به 360 میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

میزان آورد سد زاینده رود در سال جاری یک چهارم سال گذشته است

وی با اشاره نقش میزان آورد آب در سد زاینده رود در تامین پایدار آب شرب مشترکین گفت: در حال حاضر آب شرب بیش از 6 میلیون نفر از مردم استان اصفهان و استانهای همجوار از سد زاینده رود تامین می شود در حالیکه میزان آورد سد زاینده رود در سال آبی جاری ،یک چهارم میزان آورد آب در سال گذشته می باشداین در حالیست  این حجم از آورد سد زاینده رود علاوه بر  رفع نیاز آبی برای مصارف شرب به منظور تامین مصارف کشاورزی و صنعت هم لحاظ می شود.

آب شرب

امینی به تخصیص آب در حوضه آبریز زاینده رود پرداخت و اعلام کرد:از بهمن ماه سال گذشته بمنظور توزیع عادلانه آب در حوضه آبریز زاینده رود 20 درصد سهم تخصیص آب در صنعت و10درصد سهم شرب کاهش یافت اما گمانه زنی ها براین است که اگر بارندگی های قابل توجهی در ماههای باقی مانده از فصل بارش صورت نگیرد احتمال کاهش تخصیص  25 درصدی در بخش صنعت و 15 درصدی در بخش شرب می رود چرا که آبی وجود ندارد که میان بهره برداران به میزان کافی  توزیع شود.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان به کاهش دبی منابع محلی و  از دسترس خارج شدن 80 فقره چاه متفرقه و ده حلقه چاه فلمن که با دبی بیش از 6 هزار   لیتر در ثانیه نقش قابل توجهی در تامین آب شرب مردم در فصل تابستان داشتند اشاره کرد و گفت: در چندسال اخیر به دلیل وقوع خشکسالی های متوالی حدود 80 فقره چاه متفرقه و ده حلقه چاههای فلمن از دسترس خارج شدند در حالیکه همه ساله با افزایش روز افزون جمعیت شهر اصفهان نیاز آب شرب در اصفهان افزایش می یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی