English

کوچ بهاره عشایر خراسان رضوی آغاز شد‌

مدیرکل امورعشایر استان خراسان رضوی گفت: کوچ بهاره عشایر درون کوچ و برون کوچ این استان از مناطق گرمسیر به سوی مراتع سردسیر آغاز شد.

کوچ بهاره عشایر خراسان رضوی آغاز شد‌

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، مدیرکل امورعشایر استان خراسان رضوی از آغاز کوچ بهاره عشایر از مناطق گرمسیر به سوی مراتع سردسیر خبر داد.

محمد نبوی فرد با اعلام این خبر گفت: افزود: عشایر درون کوچ استان از مناطق قشلاقی استان شامل پساکوه کلات، سرخس، میامی، سبزوار، بردسکن و خواف به سمت ییلاقات استان در کوه های هزارمسجد، کلیدر، عمارت و حوزه‌هایی از همان شهرستان ها نقل مکان می‌کنند.

وی ادامه داد: عشایر برون کوچ استان نیز از مراتع قشلاقی مراوه تپه در استان گلستان حرکت کرده و با عبور از شهرستان های مانه و سملقان، بجنورد، شیروان و فاروج در استان خراسان شمالی، در ییلاقات استان خراسان رضوی از جمله کوههای هزارمسجد، شاه جهان و کلیدر از ارتفاعات شهرستان قوچان، چناران و نیشابور استقرار می یابند.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: به منظور رفاه حال عشایر در طول مسیر کوچ تامین آب شرب انسانی و دامی آنها با تانکرهای آبرسان و توزیع ارزاق عمومی، گاز مایع، علوفه و دیگر مایحتاج ضروری مورد نیاز خانوارهای عشایر توسط این اداره کل و شبکه تعاونی‌های عشایری صورت می‌گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه