English

آغاز مرحله‌ی دوم واکسیناسیون فلج اطفال در هرمزگان/از سال ۷۹ تاکنون هیچ مورد فلج اطفالی گزارش نشده

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان هرمزگان از آغاز مرحله‌ی دوم عملیات واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان خبر داد.

آغاز مرحله‌ی دوم واکسیناسیون فلج اطفال در هرمزگان/از سال 79 تاکنون هیچ مورد فلج اطفالی گزارش نشده

رضا صفری در گفتگو با خبرگزاری موج گفت: مرحله‌ی دوم واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال از 18 فروردین‌ماه ۱۳۹۷ آغاز و تا 21 فروردین‌ماه ادامه دارد.

وی در ادامه افزود: در این عملیات کلیه‌ی کودکان زیر 5 سال در استان هرمزگان صرف نظر از کامل بودن سابقه ایمن‌سازی در طی این مدت  با استفاده از واکسن خوراکی فلج اطفال  مجددا واکسینه خواهند شد.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان هرمزگان تصریح کرد: این عملیات توسط تیم‌های عملیاتی مشخص‌شده به شکل خانه به خانه در سراسر استان انجام می‌شود و تمام تیم‌ها کارت شناسی معتبر همراه دارند.

صفری با بیان اینکه هرمزگان و سیستان بلوچستان و جنوب استان کرمان به دلیل تردد و حضور مهاجرین خارجی ازکشورهای دارای فلج اطفال بومی، در منطقه‌ی پرخطر قرار دارند افزود: در هرمزگان  واکسیناسیون فلج اطفال به شکل روتین انجام می‌شود اما به دلیل قرار گرفتن در منطقه‌ی با خطر بازگشت بیماری دو مرحله‌ی واکسیناسیون تکمیلی نیز انجام می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: در مرحله‌ی اول این عملیات در حدود217 هزار کودک در استان واکسینه شدند.

به گزارش موج ؛ فلج اطفال  با نام علمی Poliomyelitis،  نوعی بیماری حاد ویروسی است که دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند.

گفتنی است که از سال  ۱۳۷۹ تاکنون در کشور هیچ مورد فلج اطفال گزارش نشده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه