English

سبقت، سرعت غیرمجاز و عدم توجه به جلو ناشی از خستگی مهم‌ترین عوامل در وقوع تصادفات

معاون هماهنگ‌کننده پلیس‌راه ناجا گفت: سبقت، سرعت غیرمجاز و عدم توجه به جلو را از عوامل اصلی وقوع تصادفات و خط قرمز پلیس در جاده‌های کشور عنوان کرد.

سبقت، سرعت غیرمجاز و عدم توجه به جلو ناشی از خستگی مهم‌ترین عوامل در وقوع تصادفات

به گزارش خبرگزاری موج، سردار حسن مؤمنی در حاشیه بازدید از اقدامات نوروزی پلیس هرمزگان، اظهار کرد: در بازدید میدانی که از این استان صورت گرفت، شرایط مطلوبی در جاده‌ها و شهرهای استان هرمزگان حکم‌فرماست و این استان طی 4 سال گذشته در آمار جان‌باختگان ناشی از تصادفات رانندگی، کاهش بسیار خوبی داشته که این امر حاصل تلاش شبانه‌روزی پلیس، مشارکت و همکاری رانندگان بوده است.

وی افزود: درمجموع در کل کشور سه عامل در وقوع تصادفات دخیل هستند که 85 درصد کل تصادفات در کشور را به خود اختصاص داده‌اند. این عوامل، سبقت، سرعت غیرمجاز و عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی هستند.

معاون هماهنگ‌کننده پلیس‌راه ناجا تصریح کرد: اگر هم‌وطنان ما به این سه عامل توجه جدی و مسئولانه داشته باشند قطعاً آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای در کشور به حداقل ممکن خود می‌رسد. درواقع خط قرمز پلیس هم در طول سال به‌ویژه در ایام تعطیلات نوروز همین سه عامل است که به همه همکاران در سراسر کشور ابلاغ‌شده با جدیت و قاطعیت تمام برخورد در این موارد برخورد شود.

مؤمنی خاطرنشان کرد: 37 درصد تصادفات نیز واژگونی ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان است که به عموم رانندگان و مسافران نوروزی توصیه می‌شود بعد از 2 ساعت رانندگی حداقل 15 دقیقه استراحت کنند و سپس به مسیر خود ادامه دهند.

معاون هماهنگ‌کننده راهور ناجا بیان کرد: متأسفانه بیش از 51 درصد کشته‌شدگان حوادث رانندگی بین 21 تا 50 سال دارند که نیروی جوان کشور هستند و به هیچ طریق از دست دادن آنان قابل جبران نیست؛ ولی به‌واسطه بی‌توجهی و بی‌مبالاتی از بین می‌روند.

مؤمنی در پایان اضافه کرد: در کل کشور با توجه به اینکه 14 درصد تردد بیشتر از سال قبل داشتیم، به یاری خدا و همت خود مردم و مسافران نوروزی 4 درصد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای را شاهد هستیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه