English

نماینده مردم رودبار درمجلس شورای اسلامی؛

مدیریت پسماندهای عفونی دربیمارستان ها برعهده مراکز درمانی است/اعتبار بیشتری برای مدیریت پسماند نمی توان درنظرگرفت

نماینده مردم رودبار درمجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت پسماندهای عفونی دربیمارستان ها برعهده مراکز درمانی است؛ اما دربرخی دانشگاه ها دستگاه های زباله سوز برای امحاء پسماند دربیمارستان ها وجود ندارد.

مدیریت پسماندهای عفونی دربیمارستان ها برعهده مراکز درمانی است/اعتبار بیشتری برای مدیریت پسماند نمی توان درنظرگرفت

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، منوچهر جمالی سوسفی با اشاره به اینکه در سال گذشته اقدامات موثری با هدف مدیریت پسماندهای بیمارستانی انجام شد، گفت: در سال 96 بازدیدهایی از بیمارستان ها و مراکز درمانی نقاط مختلف کشور انجام شد، درحال حاضر زباله های عفونی و غیرعفونی در نایلون هایی با رنگ های متفاوت و سطل های مجزا در مراکز درمانی تفکیک می شود.

نماینده مردم رودبار درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای اشیاء تیز و برنده فرآیند مجزایی در جمع آوری و دفن صورت می گیرد، افزود: همچنین برای دفن زباله های عفونی و غیرعفونی دربیمارستان ها مراحل جداسازی به طورکامل توسط زباله سوزها انجام می شود، خوشبختانه درسال گذشته توسط محیط زیست و بیمارستان ها دراین حوزه اقدامات موثری انجام شد و درحال حاضر مشکل بزرگ و حادی وجود ندارد.

در مدیریت پسماند بیمارستان ها مشکلاتی وجود دارد

وی با تاکید براینکه دربرخی شرایط در مدیریت پسماند بیمارستان ها مشکلاتی وجود دارد، تصریح کرد:  این مشکلات به میزانی نیست که محیط زیست را با خطر روبه رو کند، مدیریت پسماندهای عفونی دربیمارستان ها برعهده مراکز درمانی است؛ اما دربرخی دانشگاه ها دستگاه های زباله سوز برای امحاء پسماند دربیمارستان ها وجود ندارد، بنابراین درچنین شرایطی شهرداری با دریافت هزینه ای دفن زباله های بیمارستانی را انجام می دهد.

اکثر دانشگاه ها دارای دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز برای مدیریت پسماند هستند

جمالی سوسفی با بیان اینکه اکثر دانشگاه ها دارای دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز برای مدیریت پسماند هستند، گفت: برای اصلاح مشکلات هرچند جزیی با اقداماتی انجام شود، درشرایط فعلی اقدامی بیش از این نمی توان در این حوزه انجام داد؛ اگر قرار است تغییراتی در این بخش ایجاد شود، باید اعتبارات و منابع بیشتری را درنظرگرفت.

اعتبار بیشتری برای مدیریت پسماند نمی توان درنظرگرفت

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اینکه هم اکنون اعتبار بیشتری برای مدیریت پسماند نمی توان درنظرگرفت، افزود: منابع کافی برای جمع آوری زباله، مدیریت پسماند و حل مشکلات محیط زیستی وجود ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی