English

مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان :

خط آهن رشت به آستارا و آستارا به جمهوری آذربایجان منافع زیادی برای دو کشوردارد

مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان در آئین افتتاح خط آهن بین المللی آستارا-آستارا در بندرآستارا با تاکید بر اینکه خط آهن رشت به آستارا و آستارا به جمهوری آذربایجان منافع زیادی برای دو کشور به‌دنبال خواهد داشت گفت: امسال در مجموع 800 واگن در وقت کوتاه به بارانداز آستارا منتقل شد.

خط آهن رشت به آستارا و آستارا به جمهوری آذربایجان منافع زیادی برای دو کشوردارد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، جاوید قربان‌اف در آئین افتتاح خط آهن بین المللی آستارا-آستارا در بندرآستارا بیان کرد: از روسای جمهور ایران و جمهوری آذربایجان در راستای توسعه روابط دو کشور تقدیر و تشکر می‌کنم.

مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان با بیان اینکه در سال 2015 موضوع اتصال این خط آهن بین دو کشور مطرح شد افزود: ما سهم خودمان را در ساخت پل مشترک و ایجاد خط آهن آستارا آستارا انجام دادیم و این روند دوستانه و ارتباطات اقتصادی را با قدرت ادامه خواهیم داد.

افتتاح راه آهن آستارا-آستارا

باید به‌دنبال ایجاد راه باشیم نه دنبال بهانه

وی با اشاره به اینکه این روند برای هر دو کشور منافع مشترک دارد بر لزوم توسعه روابط بیشتر تاکید کرد و گفت: ما باید به‌دنبال ایجاد راه باشیم نه دنبال بهانه که همین امر هم صورت گرفت و ما راه خودمان را پیدا کرده‌ایم و از هر لحاظ این دو کشور اشتراکات زیادی با هم دارند.

بایستی شرایط اتصال به خلیج فارس را فراهم گردد

مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان با بیان اینکه دولت جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران بایستی شرایط اتصال به خلیج فارس را فراهم آورند خاطرنشان کرد: ما باید این خط آهن را با همکاری همدیگر گسترش دهیم و خط آهن آستارا تا رشت را در حوزه ریلی ایجاد خواهیم کرد.

افتتاح- راه آهن آستارا-آستارا

اتصال خط آهن آستارا تا رشت را به اتفاق هم انجام خواهیم داد

قربان‌اف با تاکید بر اینکه دولت جمهوری آذربایجان و دولت جمهوری اسلامی ایران توافقات اقتصادی خوبی را با هم انجام داده‌اند افزود: اتصال خط آهن آستارا تا رشت را به اتفاق هم انجام خواهیم داد و علاوه بر آن برای توسعه کریدور شمال و جنوب تلاش خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: خلیج فارس یک منطقه استراتژیک برای دو دولت است و منافع مشترک برای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به‌دنبال خواهد داشت و انجام این امر با توسعه روابط دو کشور میسر خواهد شد.

افتتاح خط اهن استارا-استارا1

روسای جمهور دو کشور حامی اصلی توسعه این روابط هستند

مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان با بیان اینکه روسای جمهور دو کشور حامی اصلی توسعه این روابط هستند تصریح کرد: قطعاً در آینده ایجاد خط آهن رشت به آستارا را هم جشن خواهیم گرفت و از مقامات دولت می‌خواهیم در راستای ایجاد این خط، همکاری‌های لازم را انجام دهند.

قربان اف با تاکید بر اینکه خط آهن رشت به آستارا و آستارا به جمهوری آذربایجان منافع زیادی برای دو کشور به‌دنبال خواهد داشت گفت: امسال در مجموع 800 واگن در وقت کوتاه به بارانداز آستارا منتقل شده ‌و قطعاً با تکمیل این بارانداز شاهد ترافیک بالای کالا در این بارانداز خواهیم بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی