English

مدیر شهرداری منطقه سه رشت بیان کرد

مخالفت پلیس راهور و فرماندهی انتظامی با فعالیت آبنمای بوستان ملت رشت/حدود ۵ برابر بودجه مصوب هزینه شده است

مدیر شهرداری منطقه ۳ رشت از مخالفت پلیس راهور و فرماندهی انتظامی با آبنمای بوستان ملت، به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ها این پروژه خبر داد.

مخالفت پلیس راهور و فرماندهی انتظامی با فعالیت آبنمای بوستان ملت رشت/حدود ۵ برابر بودجه مصوب هزینه شده است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، رضا کحالی از مخالفت پلیس راهور و فرماندهی انتظامی با  آبنمای بوستان ملت به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ها این پروژه خبر داد.

مدیر شهرداری منطقه سه رشت افزود: در این شرایط با توجه به نزدیکی آبنما به معبر عمومی، ناخودآگاه رانندگان مکث کرده و نگاه به سمت آبنما و جمعیت اطراف آن جذب می شود که موجب ایجاد ترافیک می شود و می تواند خطرآفرین نیز باشد.

وی با اشاره به اینکه طی چند ماه گذشته چندین بار شهردار رشت بر راه اندازی این آبنما تاکید داشته است گفت: علی رغم همه کم و کاستی ها، دکتر نصرتی علاقمند است آبنمایی که از جیب مردم ساخته شده است هر چه زودتر رفع نقص و مورد بهره برداری قرار بگیرد اما موانعی در پیش رو داریم که مانع این کار شده است.

مخالفت پلیس راهور و فرماندهی انتظامی با فعالیت آبنما

رضا کحالی در ادامه به مواضع پلیس راهور و فرماندهی انتظامی در خصوص این آبنما پرداخت و تصریح کرد: آبنما در شرایط فعلی به دلیل جانمایی در نزدیکی خیابان موجب مکث خودروهای عبوری می شود و همچنین به دلیل نبود پارکینگ مناسب، موجب ترافیک شدید در این محدوده می شود.

وی در ادامه بیان داشت: انتظار پلیس راهور این است که زیرساخت های مناسب فراهم شود و سپس مورد بهره برداری قرار بگیرد و شهردار رشت نیز پیگیری ها و اقدامات لازم را انجام داده است.

پیمانکار و شهردار منطقه تا مرحله بازداشت رفتند

کحالی با بیان اینکه این آبنما در نزدیکی نقاط مسکونی واقع شده است گفت: مزاحمت های محدوده آبنما برای ساکنین اطراف، منجر به ورود نیروی انتظامی شد و پیمانکار و شهردار منطقه را تا مرحله بازداشت کشاند.

مدیر شهرداری منطقه ۳ رشت افزود: ساختار آبنما با توجه به بررسی های انجام شده در دورنمای شهر در جذب گردشگر موثر خواهد بود اما مشروط بر اینکه مقدمات کار و زیرساخت های لازم فراهم شده باشد. باید سعی کنیم زمانی که امکانات رفاهی را در شهر در نظر می گیریم موجبات نارضایتی گروهی دیگر از شهروندان را فراهم نکنیم.

ابنمای بوستان ملت رشت

ضرورت جانمایی و در نظر گرفتن پست برق ۱۰۰۰ کاوا

رضا کحالی در خصوص برق مورد نیاز آبنما نیز گفت: در حال حاضر متاسفانه برق ۲۵۰ آمپر کار می کند در حالی که باید هزار کاوا باشد که نیازمند جانمایی و در نظرگرفتن پست برق است که قرارداد آن نیز در حال انعقاد است.

تاییدیه استاندارد نورپردازی ارائه شود

مدیر شهرداری منطقه سه رشت با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته گفت: نورپردازی را در شرایط استاندارد ندیدیم و تا زمانیکه تایید استاندارد ارائه نشود هیچ صورت وضعیتی را برای نورپردازی آبنما تایید نخواهم کرد.

مدیر شهرداری منطقه ۳ رشت، با اشاره به اینکه این آبنما در یک فاز مورد بهره برداری قرار گرفته است تصریح کرد: ۷ کیلومتر کابل خوابانده شده و با توجه به برخی مسائل و نگرانی بابت عدم رعایت شرایط استاندارد و خطر برق گرفتگی، منتظر ارائه تاییدیه از اداره استاندارد خواهیم ماند.

ضرورت احداث تصفیه خانه با توجه به سنگینی آب رشت و از کار افتادن نازل ها

وی در ادامه به سنگین بودن آب رشت اشاره کرد و افزود: آبنما نیاز به تصفیه خانه دارد و در غیر اینصورت تمام نازل ها از بین می روند و هزینه تعمیر و نگهداری بسیار بالایی خواهند داشت. ضمن آنکه نازل ها نیز باید دقیقا همان چیزی که در طرح دیده شده باشند و استاندارد لازم را داشته باشند.

رضا کحالی خاطر نشان کرد: نواقصی در آبنمای بوستان ملت وجود دارد که باید توسط مشاور و پیمانکار رفع نقص شود و ما هم پیگیر موضوع هستیم.

حدود ۵ برابر بودجه مصوب هزینه شده است

مدیر شهرداری منطقه ۳ رشت، با اعلام اینکه تا امروز حدود ۵ برابر بودجه مصوب برای آبنما هزینه شده است اعلام کرد: حدود یک پنجم این مبلغ پرداخت شده و مابقی مطالبه پیمانکار است.

اگر پیمانکار مسئولیت را بر عهده می گیرد آبنما در نوروز با هماهنگی بازرسی فعال خواهد شد و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت

کحالی خبر داد: شهرداری این آمادگی را دارد تا در صورتیکه پیمانکار مسئولیت صفر تا صد مشکلات احتمالی را بر عهده می گیرد با هماهنگی اداره بازرسی در ایام نوروز آبنما را مورد بهره برداری و در اختیار عموم قرار دهد.

مدیر شهرداری منطقه ۳ رشت با اعلام اینکه شهردار رشت نیز پیگیر رفع نواقص است گفت: تا زمان تحویل قطعی، به دلیل مشکلات حاد و اساسی که وجود دارد شهرداری نمی تواند مسئولیت مشکلات احتمالی را بر عهده بگیرد.

پیوست های فرهنگی، اجتماعی و ترافیکی در این پروژه دیده نشده است

رضا کحالی با تاکید بر پرهیز از اقدامات سلیقه ای گفت: در این پروژه پیوست های فرهنگی، اجتماعی و ترافیکی دیده نشده است و این مسائل باید مورد توجه قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه