English

امام‌جمعه موقت بیرجند:

ملت ایران اجازه امضای برجام دیگری را به هیچ دولتی نخواهد داد

امام‌جمعه موقت بیرجند گفت: مسئولان باید توجه داشته باشند دوباره گرفتار فتنه و فریب دشمن نشوند و ملت ایران اجازه امضای برجام دیگری را به هیچ دولتی نخواهد داد.

ملت ایران اجازه امضای برجام دیگری را به هیچ دولتی نخواهد داد

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام محمد مختاری امام جمعه موقت بیرجند، امروز( ۲۵ اسفند)، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: از سنت‌های حسنه ایرانیان این است که در پایان سال خانه تکانی می کنیم اما مهم‌تر از آن باید قلب و دل خود را خانه تکانی و تمیز کنیم و به تقوای خود عمق ببخشیم تا به آرامش و عزت و امید پایدار برسیم.

وی با بیان اینکه باید از رستاخیز و بهار طبیعت درس توحید بگیریم، افزود: این بهار به انسان درس معاد می دهد؛ خداوندی که در بهار درختان را زنده می کند در روز رستاخیز انسان ها را نیز زنده خواهد کرد.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: در بهار طبیعت و در آغاز بهار عبادت و ماه رجب بیایم و جان و دل و روح خود را بهاری کنیم و این با عمق بخشیدن به معارف دین و ایمان ایجاد می‌شود.

مختاری با اشاره به اینکه فرصت بهار طبیعت به انسان درس معاد و توحید می‌دهد و باید از این فرصت بهترین استفاده را بکنیم، ادامه داد: عطش جان انسان را معارف ناب دین سیراب می‌کند نه فرقه های انحرافی.

باید به معارف دین به خوبی عمل شود

وی با تاکید بر اینکه امروز باید به معارف دین به خوبی عمل شود تا انسانها به جان هم نیافتند، بیان کرد: آنچه انسان را به سعادت می رساند معارف ناب دینی است و بهترین محل بهارستان حوزه های علمیه هستند.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: پدر و مادرها باید حمایت کنند و فرزندان خود را به حوزه های علمیه بفرستند و این بهترین سرمایه برای خودشان و خانواده ها و جامعه است و امروز باید همه همت کنیم تا حوزه های علمیه تقویت شود و این انقلاب توسط حوزه های علمیه پیروز شد و با سیلی خروشان؛ ریشه طاغوت را کَندند.

مختاری با تبریک ولادت امام محمد باقر(ع) و فرار رسیدن سال نو، گفت: امیدواریم خداوند سال جدید را برای همه سال خیر و برکت و معنویت قرار دهد.

راه حل مشکلات کشور در مذاکره و التماس به کشورهای خارجی و بیگانه نیست

وی با تاکید بر اینکه راه حل مشکلات کشور در مذاکره و التماس به کشورهای خارجی و بیگانه نیست، افزود: راه حل مشکلات کشور در میدان دادن به جوانان غیور و انقلابی کشور برای فعال کردن موتور اقتصادی است.

امام‌جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه مردم و مقام معظم رهبری باور دارند که هیچ مشکلی در کشور نیست که با دستان پرتوان این ملت حل شدنی نباشد، اظهار کرد: چرا باید دل در گرو بیکانگان داشته باشیم در حالی که هشت سال جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشتیم و اجازه ندادیم یک وجب از خاک کشور به دست بیکانگان بیافتد.

در شان ملت ایران نیست که وابسته به بیگانگان باشد

مختاری بیان کرد: این در شأن ملت ایران نیست که وابسته بیگانگان باشد و ملت ایران ارتباط عزتمندانه را قبول دارد اما التماس ذلیلانه را هرگز نمی پذیرد.

وی با بیان اینکه به عمق نفوذ و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: فتنه آل سعود و استکبار با شکست مواجه می شود.

امام جمعه موقت بیرجند  با اشاره به اینکه آمریکا در منطقه خاورمیانه به دنبال منافع نامشروع و سلطه بر منطقه است، عنوان کرد: ملت ایران اسلامی هرگز اجازه سلطه امریکا و وهابیت مزدور نمی دهد و ما آمریکا را زیر پا می گذاریم اما هرگز آموزه های قرآن و اهل بیت علیه السلام را زیرپا نمی گذاریم.

مختاری به تلخی های امسال از جمله زلزله کرمانشاه، کشتی سانچی و سقوط هواپیمای تهران- یاسوج اشاره کرد و افزود: تمام این حوادث درس عبرتی است که دنیا قابل اعتماد نیست و فناپذیر است؛ نباید به دنیا دل ببندیم و مسئولان باید ریشه حوادث تلخ را بررسی و با دقت پیگیری کنند تا دیگر شاهد تکرار این مسائل نباشیم.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: در عرصه بین المللی آمریکا و اروپا بعد از برجام به آن پایبند نبودند و ثابت کردند که به دنبال براندازی نظام اسلامی هستند نه رابطه دوستانه؛ مسئولان باید توجه داشته باشند دوباره گرفتار فتنه و فریب دشمن نشوند و ملت ایران اجازه امضای برجام دیگری را به هیچ دولتی نخواهد داد.

سکوتی زشت بر جامعه در برابر بی تدبیری و بی عدالتی حاکم شده است

مختاری با تاکید بر اینکه باید به سمتی برویم که مردم مطالبه گر فعال و حق طلب باشند و این مهم در جامعه نهادینه شود، گفت: امروز متاسفانه سکوتی زشت بر جامعه در برابر بی تدبیری و بی عدالتی حاکم شده است.

فریاد خود را علیه مرعوبیت در برابر دشمنان خواهیم زد

وی یادآور شد: باید اعلام برائت کنیم و فریاد خود را علیه مرعوبیت در برابر دشمنان، علیه اشرافی گری، تبعیض‌ها و عدول از آرمان‌های انقلاب خواهیم زد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه