English

دستگیری هکر ۱۶ ساله توسط پلیس فتای اصفهان

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی هکر16 ساله ای که با نفوذ به حساب بانکی 4 شهروند اصفهانی بالغ بر 400 میلیون ریال سرقت کرده بود خبر داد.

دستگیری هکر 16 ساله توسط پلیس فتای اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی با اشاره به شناسایی هکر 16 ساله گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه به صورت اینترنتی از حساب بانکی آنها سرقت صورت گرفته موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از تشکیل پرونده  وارد عمل شده و با یک کار علمی و تخصصی دقیق توانستند عامل این سرقت ها را که نوجوانی 16 ساله بود طی عملیاتی با هماهنگی مقام قضائی در یکی از استان های شمالی کشور شناسایی کنند.

سرقت 400 میلیون ریالی از حساب بانکی چهار شهروند

این مقام مسئول عنوان داشت: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که این فرد با طراحی یک وب سایت فروشگاهی و ایجاد درگاه جعلی پرداخت الکترونیک در آن توانسته به حساب بانکی چهار نفر از شهروندان اصفهانی نفوذ کرده و بالغ بر 400 میلیون ریال از حساب آنها سرقت کند.

کلاهبردار فضای مجازی

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه تحقیقات در خصوص هک و نفوذ های احتمالی دیگر توسط این هکر ادامه دارد گفت: توصیه ما به شهروندان این است که در هنگام خریدهای اینترنتی هوشیار باشند و به وب سایت های فروشگاهی مطمئن و دارای نماد اعتماد تجارت الکترونیک مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه همه ساله در آستانه نوروز عده ای سودجو اقدام به ساختن سایت های فیشینگ تحت عنوان هدیه نوروزی، شارژ رایگان نوروزی و... کرده و با این ترفند به کارت های بانکی کاربران نفوذ و از حساب آنها سرقت می کنند گفت: کاربران باید نسبت به این تبلیغات فریبنده هوشیار باشند تا در دام کلاهبرداران نیافتند.

این مقام انتظامی بیان داشت: کاربران بایستی دقت کنند، در نوار آدرس وب سایت های فروشگاهی از پروتکل امن https استفاده شده باشد و آدرس و شماره تلفن فروشگاه در آن قید شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی