English

شبکه اعلام حریق شهری در بندرعباس راه اندازی شد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بندرعباس گفت: به منظور بهینه سازی و کاهش خطرات سامانه شبکه اعلام حریق شهری در سازمان آتش نشانی بندرعباس نصب و راه اندازی گردید.

شبکه اعلام حریق شهری در بندرعباس راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری موج، آتش‌پاد دوم فرجام دانش مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی بندرعباس در جمع خبرنگاران گفت: با رشد ۴۵ درصدی جمعیت در ده ساله اخیر حوادث نیز رشدی ۶۸ درصدی داشته است. این یعنی گستردگی شهر نسبت مستقیم با وقوع حریق شهری دارد.

 وی در ادامه تصریح کرد: در ۹۰ درصد حریق‌ها علت گسترش آتش سوزی‌ها نبودسیستم اعلام حریق در محل حادثه بوده است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی بندرعباس بیان داشت: یکی از بهترین راه کارها در زمینه کنترل حریق، اقدامات پیشگیرانه است. سازمان آتش نشانی تمرکز اصلی را نظارت بر سیستم‌های اعلام حریق می داند.

دانش اضافه کرد: پیرو دستور العمل ایمنی مصوب در شورای شهر بندرعباس سامانه‌ شبکه اعلام حریق شهری در سازمان آتش‌نشانی بندرعباس نصب و راه اندازی شد.

بندرعباس نخستین شهر دارای سیستم اعلام حریق کشور

او در ادامه بیان داشت: با نصب و راه‌اندازی این سیستم بندرعباس به عنوان نخستین شهر دارای شبکه اعلام حریق شهری در کشور است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی در مورد عملکرد این سیستم گفت: سیستم اعلام حریق به واقع به شکل یک ماژول الکترونیکی است؛ که در یک مکان نصب می شود و وظیفه آن ارتباط بین پانل‌های سیستم اعلام حریق در آن مکان با شبکه ی اعلام حریق شهری است که از طریق شبکه در یک مرکز کنترل توسط نرم افزار گرافیکی به صورت شبانه روزی رصد می شود.

دانش در پایان بیان داشت: با وجود شرکت‌های تخصصی تجهیزات آتش‌نشانی به منظور ایمنی بیشتر، شهروندان می‌توانند با خرید یک ماژول الکترونیکی به شبکه اعلام حریق شهری اتصال یابند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی