English

فرمانده انتظامی استان خوزستان:

شاخص های امنیتی در خوزستان ارتقا یافت

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: اکثر شاخص های امنیتی در سطح استان بهبود پیدا کرده و وضعیت قابل قبولی دارند. در نظرسنجی های انجام شده احساس امنیت بین مردم نیز ارتقا پیدا کرده است.

 شاخص های امنیتی در خوزستان ارتقا یافت

به گزارش خبرنگار موج، سردار حیدر عباس زاده در نشست خبری امروز (20 اسفند) بیان کرد: مردم در برخی جرائم مثل تیراندازی، سرقت به عنف، سرقت های مسلحانه و جرائم خشن نگرانی هایی داشتند که نیروی انتظامی با برنامه ریزی و راهکارهای مناسب تلاش های بسیار خوب و ارزشمندی به ویژه در حوزه کشف جرائم انجام دادند.

فرمانده انتظامی خوزستان تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که بر اساس تجارب باعث کاهش جرائم و افزایش امنیت می شود، کشف جرم است؛ نیروی انتظامی با تلاش های شبانه روزی اقدامات بسیاری رد این راستا انجام داده اند.

در خوزستان جرائم خشن 13 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه داشت

نشست خبری فرمانده انتظامی خوزستان

سردار عباس زاده با اشاره به اینکه در حوزه آدم ربایی و گروگان گیری 100 درصد جرائم کشف شده خبر داد: در حوزه جرائم خشن در هفت مؤلفه از ابتدای سال جاری تا این لحظه به لطف خدای متعال و با تلاش های بسیار صادقانه 13 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه داشتیم که در طول 10 سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به افزایش کشفیات جرائم خشن ادامه داد: در این حوزه 79 درصد کشفیات داشتیم که نسبت به مدت مشابه 40 درصد افزایش داشته است. همچنین در موضوع شرارت 72 درصد کشفیات داشتیم.

فرمانده انتظامی خوزستان در خصوص تیراندازی ها گفت: در این حوزه نیز تلاش های بسیاری انجام شده و 10 درصد کاهش تیراندازی نسبت به سال قبل داشتیم. همچنین کشف تیراندازی ها در مقایسه با سال گذشته 274 درصد افزایش داشته است.

سردار عباس زاده با اشاره به اینکه در کل سال جاری 69 درصد تیراندازی های خوزستان کشف شده بیان کرد: در مقابل هیچ موردی از تیراندازی واکنش انفعالی نداشتیم و یک گروه خاص این برخورد در نیروی انتظامی تعیین شده است.

وی با اشاره به کشف 96 درصد تجاوز به عنف در سال جاری گفت: پیش بینی می شود در سال آینده 97 درصد از تیراندازی های خوزستان را کشف و عاملان آنها را دستگیر کنیم.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به اینکه در مقایسه با سال گذشته 14 درصد افزایش کشفیات سلاح جنگی و شکاری داشتیم، گفت: در زمینه کشفیات سرقت ها تلاش خوبی انجام و نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش کشف داشتیم.

سردار عباس زاده با تأکید بر لزوم انجام تحقیقات در حوزه بروز سرقت یادآور شد: تمامی معتادان متجاحر استان خوزستان را ظرف دو روز قابل جمع آوری هستند ولی مکانی برای همه آنها تعریف نشده و این افراد در سطح شهرها وجود دارند.

توقیف 132 خودروی حامل مواد مخدر در سال جاری

وی با اشاره به توقیف 132 خودروی حامل مواد مخدر عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا این لحظه 6 تن و 249 کیلوگرم انواع موادمخدر و مشتقات آن کشف شده است. نسبت به مدت مشابه سال قبل 32 درصد افزایش و در این خصوص 290 نفر شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به کشف 971 هزار و 785 عدد مواد محترقه پرخطر و کم خطر در سال جاری گفت: در مقایسه با سال گذشته 327 درصد افزایش و همچنین با سازمان های امدادرسانی و اطلاع رسانی هماهنگی های خوبی انجام شده است.

سردار عباس زاده با اشاره به اینکه برای مدیریت صحیح چهارشنبه آخر سال برنامه ریزی خوبی انجام شده اضافه کرد: بلوک بندی تمام استان و هماهنگی با سپاه و بسیج به منظور بهره مندی از ظرفیت و توان آنها از جمله اقدامات انجام شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا این لحظه با کاهش 110 فقره فوتی نسبت به سال گذشته رتبه اول کشور را در زمینه کاهش متوفیان کسب کردیم.

 فرمانده انتظامی خوزستان خبر داد: در سال جاری کل تماس های مردمی با سامانه مردمی (فوریت های پلیسی) 110 تعداد 250 هزار و 737 فقره بوده که 179 هزار و 43 فقره آن عملیاتی بوده است. البته در این میان 51 هزار و 920 نفر از افراد تماس گیرنده نیاز به ارشاد و راهنمایی داشتند.

سردار عباس زاده در خصوص سامانه 197 نیروی انتظامی گفت: سامانه 197 برای تقدیر، تشکر، شکایت و پیشنهادات مردم در حوزه نیروی انتظامی است؛ 334 هزار و 147 تماس با این سامانه به ثبت رسیده که از این بین 13 هزار و 216 فقره قابل رسیدگی، 10 هزار و 949 فقره ارشاد و مابقی غیرقابل رسیدگی بوده اند.

وی با اشاره به اینکه برای تقویت ناوگان گشتی در 6 ماه نخست امسال بالغ بر 60 دستگاه خودرو به ناوگان افزوده شده اظهار کرد: نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش کشفیات قاچاق را داشتیم و در سال جاری 13 باند عمده را شناسایی و متلاشی کردیم؛ در پرونده های با ارزش ریالی بالای 500 میلیون تومان نیز 19 باند شناسایی و متلاشی شده است. همچنین در بخش قاچاق بالای 100 میلیون 219 پرونده و زیر 100 میلیون یک هزار و 877 پرونده داشتیم.

فرمانده انتظامی خوزستان خبر داد: 95 درصد پرونده های قضایی در حوزه پلیس فتا با تلاش همکاران شناسایی و دستگیر شده و پرونده آنها به مراجع قضایی دستگیر شد.

با اشاره به اینکه به صورت مستمر در مناطق جرم خیز تذکر داده می شود و نظارت های لازم را داریم، گفت: در سال جاری بالای 700 فقره تجمع داشتیم که بخشی از آن مربوط به مؤسسه آرمان بود که بیشترین سپرده گذاران آن مردم خوزستان بودند؛ البته بخش عمده ای از مطالبات آنها پرداخت شده است.

استان خوزستان بارانداز مواد مخدر نیست فقط استانی ترانزیتی است که محل عبور شده ولی با این حال مبادی ورودی و خروجی را کنترل می کنیم.

خبر داد: در ارتباط با کلانتری ها یک اقدام بی سابقه انجام شده و چهار کلانتری در مناطق ملاشیه، عین دو، کوی مجاهد و شلنگ آباد اهواز در اراضی 3 هزار متری با 600 متر زیربنا در حال احداث است.

سرهنگ قاسمپور با اشاره به اینکه اقدامات ایجابی خوبی در سطح استان برگزار شده اظهار کرد: ارسال یک هزار و 440 خبر به رسانه های محلی، انجام 4 هزار و 557 دقیقه مصاحبه با شبکه های ملی و  4 هزار و 308 دقیقه با بخش صدا را در این معاونت داشتیم.

وی با اشاره به برگزاری 12 جلسه تعاملی با رسانه های محلی افزود: راه اندازی کانال تلگرامی برای ارسال اخبار و مطالب آموزشی و برگزاری کارگاه های آموزشی و یک نمایشگاه در زمینه عفاف، حجاب، مواد مخدر و جرائم از دیگر اقدامات انجام شده است.

تصریح کرد: برگزاری 279 مورد نمایشگاه سیار با رویکرد آموزشی، توزیع بیش از 100 هزار بروشور و تولید 150 هزار لوح فشرده و توزیع در جامعه نیز جزو اقدامات انجام شده است.

با اشاره به تهیه 32 باکس خبری پلیس خوزستان و پخش از سیمای استان در روزهای جمعه بیان کرد: تهیه کلیپ در مورد تیراندازی های غیرمجاز و چهارشنبه سوری و آموزش بیش از 10 هزار نفر نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

برگزاری 16 جلسه مشاوره گروهی و 263 مشاوره  فردی هم از جمله اقدامات حوزه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه