English

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

ضعف نظارت ها عامل اصلی هدر رفت بیت المال در حوزه مسکن است

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ضعف نظارت ها عامل اصلی هدر رفت بیت المال در حوزه صنعت تولید فراورده های ساختمانی است، افزود: برخورد با گران فروشان و همچنین تولیدات بی کیفیت مصالح ساختمانی می تواند اقدام موثری در حوزه رشد کیفیت سازه ها باشد.

ضعف نظارت ها عامل اصلی هدر رفت بیت المال در حوزه مسکن است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، حسن خسته بند گفت: ضعف نظارت ها عامل اصلی هدر رفت بیت المال در حوزه صنعت تولید فراورده های ساختمانی است.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش بی ضابطه نرخ مصالح ساختمانی در چند ماه اخیر، گفت: متاسفانه با وجود اینکه اکثر مصالح ساختمانی موجود در کشور تولید داخل هستند اما به بهانه نوسانات ارزی افزایش بی سابقه ای در نرخ ها تجربه کرده اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در برهه ای از زمان افزایش نرخ مصالح ساختمانی به گرانی سوخت گره زده می شد، افزود: موضوعی که برای همه محرز است افزایش بی ضابطه در خلال نبود نظارت ها و بی توجهی مسئولان است.

دولت جلوی سوداگران در افزایش نرخ ها را باید بگیرد

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دولت باید جلوی سوداگران در افزایش نرخ ها را بگیرد، تصریح کرد: افزایش نرخ مصالح ساختمانی به صورت مستقیم در بخش صنعت ساختمان تاثیر داشته و حباب نرخ مسکن را نیز بزرگ تر می کند.

خسته بند با بیان اینکه موضوع اسف بار تر از گرانی مصالح ساختمانی کاهش کیفیت این نوع فراورده ها است، گفت: متاسفانه کیفیت نازل مصالح ساختمانی عمر سازه ها در داخل کشور را بسیار کم کرده به گونه ای که عمر یک ساختمان در ایران نهایت 20 سال است در حالی که در کشورهای پیشرفته تا دو قرن نیز سازه دوام می آورد.

وی با تاکید بر اینکه ضعف نظارت ها عامل اصلی هدر رفت بیت المال در حوزه صنعت تولید فراورده های ساختمانی است، افزود: برخورد با گران فروشان و همچنین تولیدات بی کیفیت مصالح ساختمانی می تواند اقدام موثری در حوزه رشد کیفیت سازه ها باشد.

امضا فروشی عامل کاهش عمر ساخت و سازها در کشور

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه متاسفانه عدم وجود مهندس ناظر در زمان ساخت سازه و امضا فروشی نیز بر کاهش عمر ساخت و سازها در کشور دامن زده است، گفت: تقویت حوزه مهندسی و نظارت بر کیفیت سازه ها از عوامل مهمی است که می تواند آینده بازار مسکن را تحت شعاع قرار دهد.

خسته بند ادامه داد: امضا فروشی و نبود مهندس ناظر محدود به چند سال اخیر نبوده و زمان زیادی است که کشور از این موضوع متضرر است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: دولت باید با بازنگری در حوزه تولید مسکن از ایجاد سازه های غیر ایمن که منابع کشور را به تاراج می برد جلوگیری کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی