English

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد

آثار تاریخی و فرهنگی به بخش خصوصی واگذار شود

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر است آثار تاریخی و فرهنگی برای احیا و بهره برداری به بخش خصوصی واگذار و تسهیلات ارزان قیمت نیز به بخش خصوصی با هدف مرمت بازسازی و سودهی ارائه شود.

آثار تاریخی و فرهنگی  به بخش خصوصی واگذار شود

 به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی گفت: بهتر است آثار تاریخی و فرهنگی برای احیا و بهره برداری به بخش خصوصی واگذار شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص تکلیف کمیسیون فرهنگی به وزارتین علوم و آموزش و پرورش برای اصلاح و به‌روزرسانی سرفصل‌های متون آموزشی و رشته‎های مرتبط با گردشگری با هماهنگی سازمان میراث، در جریان بررسی طرح احیای بافت‌های تاریخی در کمیسیون فرهنگی، گفت: این اقدام قابل تحسین کمیسیون فرهنگی در صورتی که ازسوی دولت مورد توجه قرار بگیرد، موجب ارزشمند شدن آثار باستانی در کشور خواهند شد در حالی که جایگاه این بناها برای کمتر فردی قابل درک است.

باید جامعه را از سنین کودکی با اهمیت آثار باستانی آشنا کرد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید جامعه را از سنین کودکی و دانش‌آموزی با اهمیت آثار باستانی و حفاظت از آن‌ها آشنا کرد، افزود: رسانه ملی در آموزش‌های عمومی و وزارتین آموزش و پرورش و علوم در آموزش‌های تخصصی همچون مرمت و بازسازی آثار باستانی نقش کلیدی دارند.   

سازمان‌ها در گرفتن تسهیلات مصوب شده نموفق نبودند

وی همچنین درخصوص تصویب اختصاص تسهیلات بانکی برای ترمیم بناهای تاریخی- فرهنگی در پی بررسی طرح حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی - فرهنگی در کمیسیون فرهنگی، توضیح داد: اگرچه این مصوبه احتمالا در صحن به دلیل بار مالی برای دولت رای نمی‌آورد اما تجربه نشان داده سازمان‌ها در گرفتن تسهیلات مصوب شده نیز موفق نبودند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی پیشنهاد کرد: بهتر است آثار تاریخی و فرهنگی برای احیا و بهره برداری به بخش خصوصی واگذار و تسهیلات ارزان قیمت نیز به بخش خصوصی با هدف مرمت بازسازی و سودهی ارائه شود.

نگاه به آثار تاریخی و باستانی در ایران کاملا هزینه‌ای است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس با بیان اینکه نگاه به آثار تاریخی و باستانی در ایران کاملا هزینه‌ای است و به مثابه بقچه غم به آن نگریسته می‌شود، درواقع راه و روش پول درآوردن از آن‌ها را نمی‌دانیم، اظهارکرد: درواقع تسهیلات باید به مدیران پیمانکار که مدیریت بناها به آن‌ها واگذار شده داده شود نه سازمان میراث فرهنگی.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی