English

رأی پرونده مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان ابلاغ شد

مستشار دادگاه ویژه این پرونده نیز گفت: این پرونده سه متهم با اتهامات متفاوت داشت که متهم ردیف اول به جرم اخلال در نظام اقتصادی، کلاه‌برداری مشدد و پول‌شویی محاکمه شد که از باب پول‌شویی تبرئه و از باب اخلال در نظام اقتصادی به حبس و از باب کلاه‌برداری به رد مال، پرداخت جزای نقدی و حبس محکوم شد.

رأی پرونده مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان ابلاغ شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، کرمی در خصوص دیگر متهمان پرونده مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان ابراز داشت: متهمین ردیف دوم و سوم پرونده مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان نیز که به جرم معاونت در اخلال نظام اقتصادی محاکمه شدند، برائت شدند.

کرمی به اظهارات متهم ردیف اول پرونده در دادگاه مبنی بر اینکه بیش از سپرده‌های مردم پول و شمش طلا دارد اشاره کرد و گفت: متهم در جریان دادگاه از حیث استدلال منطقی کم آورد و با این حرف‌ها سعی در اخلال در نظم دادگاه و تحریک مردم داشت که به دستگاه قضایی اعتماد نکنند.

وی گفت: هم‌اکنون متهم ردیف اول پرونده با قرار وثیقه 800 میلیارد تومانی در بازداشت است.

در ادامه سخنگوی پرونده موسوم به مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان از ابلاغ رأی این پرونده به متهم و شکات و وکلای آنان خبر داد.

دانیال هودرجی با اشاره به برگزاری دادگاه متهمین این پرونده در تاریخ 23 بهمن و طی سه روز متوالی، اظهار کرد: اکنون رأی دادگاه ابلاغ‌شده و وکلای شکات پرونده می‌توانند با مراجعه به دفتر شعبه رأی این پرونده را دریافت کنند.

وی افزود: همچنین در ورودی دادگستری نیز مکانی در نظر گرفته‌شده و شکات پرونده می‌توانند با مراجعه به این مکان از رأی صادره مطلع شوند.

هودرجی بابیان اینکه این رأی قطعی نیست، گفت: متهم از امروز (14 اسفند) 20 روز فرصت دارد به رأی اعتراض کند که در این صورت در دیوان به آن رسیدگی می‌شود.

وی با اعلام اینکه تا قبل از قطعی شدن حکم امکان پرداخت هیچ پولی به مالباختگان نیست، گفت: پس از قطعی شدن حکم در خصوص نحوه پرداخت پول به سپرده‌گذاران تصمیم‌گیری می‌شود و بر اساس دارایی‌های متهم و به‌تناسب بین تمام مالباختگان پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اهتمام دستگاه قضایی جهت رسیدگی سریع به این پرونده باوجود حجم بالای آن، گفت: دستگاه قضایی به‌صورت خاص و فوق‌العاده به این پرونده رسیدگی کرد و پس از انجام تحقیقات لازم، کیفرخواست آن به دادگاه ارسال شد و دادگاه پرونده نیز طی سه روز متوالی برگزار و رأی در موعد مقرر صادر شد.

حجم زیاد شکات پرونده دلیل تأخیر در ابلاغ حکم

هودرجی دلیل تأخیر در ابلاغ رأی را مشکلات فنی به دلیل حجم بسیار زیاد پرونده عنوان کرد و افزود: اگر این پرونده به شیوه سنتی می‌خواست ابلاغ شود باید 910 هزار برگه مبادله می‌شد.

وی گفت: همین اهتمام در دیوان نیز وجود دارد و فکر می‌کنم اگر به‌صورت فوق‌العاده به پرونده رسیدگی شود، ظرف یک تا دو ماه آینده رأی قطعی شود.

وی در بخش دیگر سخنانش بابیان اینکه بخشی از اموال متهم پرونده به فروش رفته و وجوه حاصله در حساب خاصی واریزشده، گفت: اکنون نیز هیئتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت برای قیمت‌گذاری و خرید بخشی از اموال متهم مأمور شده‌اند.

هودرجی بابیان اینکه اموال به‌دست‌آمده از متهم کفاف پرداخت سرمایه مالباختگان را نمی‌دهد، گفت: به دنبال آنیم تا اموال باقی‌مانده به بالاترین قیمت به فروش برسد تا پرداختی بیشتری به مالباختگان صورت بگیرد.

وی گفت: رایزنی‌های فراوانی در سطوح مسئولین کشوری در خصوص این پرونده صورت گرفته و امیدواریم این تلاش‌ها به نتیجه برسد.

متهم پرونده مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان که سال گذشته به جرم اخلال در نظام اقتصادی و کلاه‌برداری بازداشت شد، با وعده پرداخت سودهای کلان قریب 250 میلیارد تومان از سرمایه‌های مردم را جمع‌آوری کرده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه