English

معاون استاندار کرمانشاه در کارگروه اجتماعی و فرهنگی؛

طلاق، اعتیاد، فساد اخلاقی و حاشیه‌نشینی مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه طلاق، اعتیاد، فساد اخلاقی و حاشیه‌نشینی را از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی شناسایی‌شده در کشور و کرمانشاه برشمرد و گفت: مهم‌ترین نیاز کنونی جامعه کرمانشاه دمیدن امید است.

طلاق، اعتیاد، فساد اخلاقی و حاشیه‌نشینی مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، محمدابراهیم الهی تبار از توجه ویژه دولت به آسیب‌های اجتماعی یادکرد و افزود: میزان توجه به آسیب‌های اجتماعی در برنامه ششم توسعه بی‌سابقه بوده و باعث کاهش بسیاری از آسیب‌ها شده است و به‌طور مثال در همین کرمانشاه در سرقت، قتل، نزاع دست جمعی و ... در 10 ماهه امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشتیم.

وی با اشاره به‌پای کار آمدن افراد توانمند در زمینهٔ کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور، خاطرنشان کرد: درنهایت حدود 23 آسیب اجتماعی شناسایی شد که پنج مورد آن‌ها اولویت‌دار است، به‌علاوه استان‌هایی که آسیب‌های اجتماعی در آن‌ها فراوانی بیشتری دارد به‌عنوان مناطق بحرانی شناسایی شدند تا ویژه دیده شوند.

الهی تبار با بیان اینکه شرایط آسیب‌های اجتماعی در کشور به‌گونه‌ای شده که همه را تهدید می‌کند، عنوان کرد: بسیاری از این آسیب‌ها ازجمله اعتیاد و طلاق ریشه فرهنگی دارد.

به گفته این مسئول، برای حل یک آسیب ابتدا باید آن را خوب بشناسیم و سپس برای حل آن تصمیم بگیریم، در غیر این صورت از مسیر اصلی منحرف خواهیم شد.

حمایت از کودکان کار باید اصولی و با برنامه‌ریزی باشد

حمایت از کودکان کار باید اصولی و با برنامه‌ریزی باشد

معاون استاندار کرمانشاه به معضل کودکان کار در کرمانشاه هم اشاره کرد و یادآور شد: باید برای ساماندهی کودکان کار یک سند جامع داشته باشیم که وظیفه هر دستگاه در آن مشخص باشد و بر اساس این سند پیش برویم.

وی خواستار جمع‌آوری تمام کودکان کار با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی شد و گفت: این کودکان باید غربالگری و حمایت شوند.

به گفته این مسئول، اگرچه شاید نتوان موضوع کودکان کار را 100 درصد حل کرد، اما باید آن را متوقف کرده و کاهش دهیم.

معاون استاندار کرمانشاه از همه خواست ذهن خود را درگیر حواشی و مسائل پیش‌پاافتاده نکنند و مسئولین را برای رسیدن استان به توسعه همراهی کنند.

الهی تبار ضمن تأکید بر عزم ملی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، تأکید کرد: درست است که مشکلاتی داریم و مثلاً در حوزه بیکاری با استان بعدی نزدیک به 10 درصد اختلاف داریم، اما باید این امور را با همکاری و همدلی پیش ببریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی