English

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه:

تأمین اجتماعی یک سازمان مردم‌نهاد است و دولت نباید حق‌الناس را به خزانه خود واریز کند

مدیر درمان اداره کل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: با تصویب طرح واریز «نه بیست و هفتم» هزینه‌های بیمه‌ای مردم به خزانه دولت که در بودجه 97 در صحن مجلس، قطعاً سازمان تأمین اجتماعی برای خدمت‌دهی کیفی و کمی مطلوب بیمه‌ای به متقاضیانش دچار مشکل می‌شود و امیدواریم این طرح در شورای نگهبان به تصویب نرسد.

تأمین اجتماعی یک سازمان مردم‌نهاد است و دولت نباید حق‌الناس را به خزانه خود واریز کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، میثم حجتی پور در خصوص برنامه کیفی در حوزه بستری مراکز درمانی تأمین اجتماعی کرمانشاه افزود: وجود و تقویت تجهیزات پزشکی دو پایلوت مهم درمانی سازمان تأمین اجتماعی کرمانشاه یعنی بیمارستان شهدا و بیمارستان حضرت معصومه که جزء مهم‌ترین مراکز تخصصی و بستری در سطح استان و غرب کشور محسوب می‌شود، امسال و سال آینده به‌شدت در دست پیگیری است و سعی داریم با افزودن بخش رادیولوژی و آم آر آی، به بیمارستان شهدا این بخش‌ها را هر چه بیشتر تقویت کنیم.

وی در خصوص مراکز درمانی در دست احداث گفت: مرکز درمانی سنقروکلیایی با 75 درصد پیشرفت عملیات احداث آن ادامه دارد و نهایتاً در هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

حجتی پور افزود: کار احداث مراکز درمانی طرف قرارداد با تأمین اجتماعی شهرستان‌های پاوه، سرپل ذهاب و جوانرود نیز که زمین آن‌ها تهیه‌شده تا پایان سال جاری آغاز و حداکثر ظرف مدت 2 سال به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کرمانشاه در ادامه به عملکرد این معاونت در طی سال جاری اظهار کرد: طی این مدت یک‌میلیون و 240 هزار و 812 مراجعه به مراکز طرف قرارداد صورت گرفت و یک‌میلیون و 53 هزار و 380 ویزیت نیز توسط پزشکان انجام گرفت.

وی تصریح کرد: تعداد کل مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی طرف قرارداد تأمین اجتماعی 15 هزار و 906 نفر بود که بسیاری از آن‌ها چندین مرتبه مراجعه و تحت ویزیت پزشکان قرار گرفتند.

حجتی پور، همچنین تعداد کل مراجعین درمانی اعم از بستری و سرپایی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی طی 6 ماه اول سال را نیز 2 میلیون و 310 هزار و 98 مورد ذکر کرد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه همچنین اشاره‌ای نیز به خدمات ارائه‌شده به حادثه دیدگان استان در جریان زلزله مهیب 7.3 ریشتری شامگاه 21 آبان اشاره و اظهار کرد: به دنبال وقوع این حادثه دل‌خراش حدود 900 مورد پذیرش در بیمارستان‌های شهدا و حضرت معصومه (س) صورت گرفت.

وی با بیان اینکه از این تعداد حدود 830 پذیرش در بیمارستان شهدا و 70 پذیرش نیز در بیمارستان حضرت معصومه (س) صورت گرفت، افزود: محدودیتی نیز برای پذیرش حادثه دیدگان و اینکه حتماً بیمه‌شده تأمین اجتماعی باشند وجود نداشت و همگی خدمات رایگان دریافت کردند.

حجتی پور با بیان اینکه بیمارستان شهدا سومین بیمارستان شهر کرمانشاه ازلحاظ تعداد مراجعین افراد زلزله‌زده بود، یادآوری کرد: 70 تخت اضطراری نیز از همان روز وقوع حادثه پیش‌بینی شد تا در صورت لزوم به‌کارگیری شود. مرکز تخصصی رادیولوژی و "ام آر آی" بتوانیم بهترین خدمات درمانی را ارائه دهیم.

این مقام مسئول همچنین به راه‌اندازی یک درمانگاه صحرایی در شهر سرپل ذهاب اشاره و اظهار داشت: تا امروز نزدیک به 25 هزار نفر اعم از بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی و غیر آن‌ها در این درمانگاه پذیرش و خدمات رایگان دریافت کردند.

وی همچنین با اشاره به وجود 2 بیمارستان و 2 کلینیک شبانه‌روزی در شهر کرمانشاه، افزود: در اسلام آبادغرب و بیستون نیز هرکدام یک کلینیک تک نوبت مربوط به سازمان تأمین اجتماعی فعالیت می‌کنند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان این مطلب که سازمان به این مسئله واقف است که یک تعداد از بیمه‌شدگان به دلیل محدودیت مکانی از کلیه خدمات درمانی بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند نمی‌شوند، ابراز داشت: به‌رغم این محدودیت‌ها اما به جرعت می‌توان گفت که به لحاظ استانداردسازی مراکز درمانی، با توجه به پایلوت بودن مراکز درمانی توسط دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان‌های شهدا به‌عنوان یک مرکز درمانی جنرال و بیمارستان حضرت معصومه به‌عنوان بیمارستان تخصصی زنان و کودک در رتبه‌بندی جزء درجه اول و خیلی خوب هستند.

حجتی پور یادآوری کرد: درمجموع یک هزار و 67 مرکز طرف قرارداد با تأمین اجتماعی شامل داروخانه، آزمایشگاه، بیمارستان، مطب دکتر و ... در سطح استان با یک هزار و 200 پرسنل وجود دارد که 180 نفر آن‌ها از پزشکان متخصص و عمومی هستند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کرمانشاه

تأمین اجتماعی نمی تواند برای خدمات دهی به اعضایش، دست در خزانه دولت بکند

وی با پذیرش این موضوع که خدمات ارائه‌شده به بیمه‌شدگان در برخی اوقات کافی نیست و یا افرادی نمی‌توانند از آن استفاده کنند، گفت: وجود یکسری محدودیت‌ها باعث این نارسایی‌ها شده است به‌گونه‌ای که در بخش درمان 30 درصد همکاران ما بیش از آن چیزی که وظیفه‌دارند خدمات ارائه می‌کنند اما بازهم شاهد این مشکلات هستیم که امیدوارم در آینده وضعیت بهتر شود.

حجتی پور در ادامه بابیان این مطلب که در حال حاضر امکان توسعه مراکز درمانی در استان به لحاظ تغییر فضای فیزیکی در دست اقدام نیست، خاطرنشان ساخت: مشکل اصلی سازمان ما بازمی‌گردد به تصویب طرح تخصیص سهم نه بیست هفتم برای بودجه 97 به خزانه دولت که در مجلس به تصویب رسیده و امیدواریم شورای نگهبان با نظر کارشناسی خود این طرح را رد کند.

وی افزود: تأمین اجتماعی یک سازمان مردم‌نهاد است و دولت نباید و نمی‌تواند حق‌الناس را به خزانه خود واریز کند و این مهم نیز نباید غافل شویم که این سهم نه بیست و هفتم تنها محدود به حوزه درمان نیست و شامل دیگر خدمات همچون بازنشستگی، کفن‌ودفن و ... بیمه‌شدگان نیز می‌گردد و با تصویب نهایی این قانون اشتباه در شورای نگهبان عملاً سازمان تأمین اجتماعی برای خدمت‌رسانی باید دست در جیب دولت کرده و در انتظار بروکراسی‌های طویل‌المدت اداری و مالی خزانه دولت برای خدمات‌دهی به مردم باشد.

طرح تحول نظام سلامت

طرح تحول نظام سلامت طرحی مناسب که با اقدامات غیر کارشناسی عملاً با شکست مواجه شد

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه در خصوص اجرای طرح تحول نظام سلامت و وارد شدن بیمه‌شده برای نظام‌مند کردن خدمات بیمه سلامت، گفت: قطعاً هر خدمتی که برای مردم ارائه گردد، مفید خواهد بود و طرح تحول نظام سلامت هم اقدام مثبتی بود که متأسفانه باکار غیر کارشناسی عملاً سرمایه سازمان‌های بیمه‌گر ما را نابود کرد کما اینکه بیمه سلامت ما الآن دیگر یارای خدمات‌رسانی به مردم را ندارد و این اقدام اخیر ورود بیمه‌شده هم اگرچه در مرحله نخست دست ارزیابی می‌شود اما کار کارشناسانه صورت نگیرد قطعاً خدمات دیگر واحدها همچون سازمان تأمین اجتماعی را هم که در حال حاضر به‌عنوان پویاترین مرکز خدمات سان درمانی و بیمه در کشور محسوب می‌شود را با مشکل روبرو می‌سازد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه