English

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد:

عملیات جستجو پیکر جانباختگان سقوط هواپیما متوقف شد / مه غلیظ بر فراز دنا

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: زمان مشخصی برای جستجوی پیکر جانباختگان سانحه هوایی تهران-یاسوج پیش‌بینی نشده است.

عملیات جستجو پیکر جانباختگان سقوط هواپیما متوقف شد / مه غلیظ بر فراز دنا

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، امان‌الله جهانبین صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: صبح امروز قرار بود 9 تیم سه نفره در ارتفاعات دنا، محل سقوط هواپیما با بالگرد هلی برن شوند اما به دلیل شرایط نامساعد جوی  و مه غلیظ عملیات متوقف شده است.

جهانبین افزود: در صورت مساعد شدن هوا عملیات جستجو از سر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه تقسیمات عملیات جستجو بین استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد در دو جهبه شمالی و جنوبی انجام گرفته است ادامه داد: این ستاد در دو محور به دستور استاندار و با هماهنگی تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر و مدیریت ستاد بحران کشور در سی‌سخت تشکیل شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از همان ابتدای بروز سانحه تاکنون تیم‌های تخصصی جمعیت هلال احمر، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران و نیروهای مردمی در کنار هم به منطقه سقوط هواپیما اعزام شدند.

جهانبین اضافه کرد: به دلیل نامساعد بودن هوا در چند روز اخیر، امکان پرواز بالگردها میسر نبود و نمی‌توانستیم، عملیات را انجام دهیم که ادامه عملیات نیازمند صبر، حوصله و تخصص کافی است.

سقوط هواپیما

وی گفت: به دلیل اینکه در بالای کوه بارش برف زیاد و سرعت وزش باد بالا است، علاوه بر این احتمال ریزش بهمن هم وجود دارد، سعی کردیم از نیروهای زبده و تخصصی ارتش و جمعیت هلال احمر استفاده کنیم.

آسمان ارتفاعات دنا همچنان پوشیده از مه غلیظ / شرایط برای عملیات نیروهای امدادی سخت است

به گزارش موج، همچنین کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگاران گفت: بارش برف و باران که با ورود ابرهای تیره و متراکم از 48 ساعت گذشته وارد استان شده بود از جو استان خارج شد.

ولی بهره‌مند با بیان اینکه مه غلیظ ناشی از رطوبت 100 درصدی جو غالب استان در این ساعات است گفت: مه غلیظ تا ظهر امروز بیشتر مناطق استان را در برگرفته و تا پیش از ظهر امروز با گرم شدن هوا از بین می‌رود.

بهره‌مند اضافه کرد: آسمان ارتفاعات دنا تا ساعت 15 امروز همچنان ابری است و پس از آن تا یکشنبه آینده شرایط پایدار و آفتابی جو غالب تمام استان خواهد بود.

به گزارش اداره کل هواشناسی استان طی این مدت تا عصر دیروز در جاورده 26.5، امیراباد بابکان 26، سی سخت 22.8، یاسوج 22.2، چرام 22، چیتاب 20، لنده 18، قلعه رئیسی 18، سرفاریاب 17، دهدشت 16.9، قلعه دختر 14، امامزاده جعفر 13.2، باشت 13 و در دوگنبدان هم 12.2 میلیمتر باران باریده است.

در حال حاضر ارتفاعات و گردنه‌های منتهی به  شهر سی سخت و ارتفاعات دنا برفی و راهداران در حال پاکسازی مسیرها هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه