English

عصر امروز برگزار می شود؛

مسابقات بین المللی شطرنج در انزلی/دوئل مسرور و سالاری در حضور بزرگان شطرنج جهان

شانزدهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام خزر از ساعت 5 عصر امروز در منطقه آزاد انزلی برگزار می شود.

مسابقات بین المللی شطرنج در انزلی/دوئل مسرور و سالاری در حضور بزرگان شطرنج جهان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، رئیس هیأت شطرنج استان گفت: شانزدهمین دوره رقابت های بین المللی شطرنج جام خزر از ساعت 5 عصر امروز تا 15 اسفند  در مرکز همایش ها و نمایشگاه های منطقه آزاد انزلی برگزار می شود.

کیومرث بیات افزود: تاکنون 700 شطرنج باز از 20 کشور حاشیه دریای خزر، اروپا، آفریقا و آمریکا برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده اند.

به گفته وی، شانزدهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام خزر در 11 دور و به روش سوئیسی برگزار می شود.

رئیس هیأت شطرنج گیلان افزود: تاکنون حضور اساتید بزرگی با عناوین بین المللی نظیر دنیل دویرنی از روسیه با ریتینگ ۲۵۳۴، همایون توفیقی با ریتینگ ۲۴۳۶، امیررضا پور رمضانعلی با ریتینگ ۲۵۳۴ ، ۲۶۴۶، پوریا درینی با ریتینگ ۲۴۹۲ و مسعود مصدق پور با ریتینگ ۲۵۱۷ همگی از ایران ، بالتاج سفرلی از جمهوری آذربایجان با ریتینگ ۲۶۳۹ و قدیر حسیوف از روسیه با ریتینگ در جام خزر قطعی شده است.

کیومرث بیات جدول برگزاری مسابقات را در ۵ سطح A تا E بیان کرد و گفت: در جدول A  بازیکنان دارای عنوان استادی (GM-IM-FM-WGM-WIM) و دارندگان درجه بین المللی ۲۱۰۰ و بالاتر با یکدیگر مسابقه می دهند ، در جدول B  شطرنج بازان دارای درجه بین المللی کمتر از ۲۱۰۰(ویژه ریتینگ داران) حضور دارند ، در جدول C نیز بازیکنان دارای درجه بین المللی کمتر از ۱۸۰۰ و بدون ریتینگ مسابقه خواهند داد و در جدول D بانوان و در نهایت در جدول E نوجوانان زیر ۱۴سال با همدیگر به رقابت می کنند.

مسابقات بین المللی شطرنج در انزلی

حضور30 داور بین المللی از کشورمان در شانزدهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام خزر

وی اضافه کرد: 30 داور بین المللی از کشورمان در شانزدهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام خزر حضور خواهند داشت.

رئیس هیأت شطرنج گیلان اعلام کرد: از نکات جالب در روز افتتاحیه این مسابقات برگزاری مسابقه نمادین شطرنج بین  رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی و مصطفی سالاری استاندار گیلان با چهره های شاخص شطرنج جهان است.

گفتنی است؛ سازمان منطقه آزاد انزلی تاکنون میزبان 2 دوره رقابت های بین المللی شطرنج جام ستارگان جهان و ایران و یک دوره رقابت های بین المللی شطرنج جام خزر بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه