English

صادرات یک میلیون و ۱۵۶ هزار دلار انواع صنایع دستی هرمزگان

امسال یک میلیون و ۱۵۶ هزار دلار انواع صنایع دستی از هرمزگان به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، انگلستان، هند و کانادا صادر شده است.

صادرات یک میلیون و ۱۵۶ هزار دلار انواع صنایع دستی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج،سهراب بناوند با توجه به صادرات یک میلیون و ۱۵۶ هزار دلار انواع صنایع دستی گفت: مهم‌ترین محصولات صادر شده سفال، حصیر، مشتقات چوب و گلیم است.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان افزود: امسال چهار اثر از ده اثر ارئه شده به داوری ملی میراث فرهنگی و صنایع دستی مهر اصالت دریافت کردند.

جلبیل

وی بیان کرد: این اثر‌ها دو دست لباس بومی، یک جلبیل خوسی و یک عدد گلیم است و مهر اصالت باعث معرفی بیشتر و بازاریابی برای محصولات صنایع دستی می‌شود.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان اظهار کرد: تاکنون چهار اثر از ۱۷ اثر ارائه شده از هرمزگان موفق به دریافت مهر اصالت بین المللی از یونسکو شدند.

سهرابی بناوند گفت: تسهیلاتی هم در دو قالب فراگیر، روستایی و عشایر برای ایجاد اشتغال در بخش صنایع دستی و گردشگری پرداخت می‌شود.

ارائه تسهیلات در نقاط شهر و روستا هرمزگان

وی افزود: مجموع اعتبارات برای اشتغال فراگیر صنایع دستی و گردشگری ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و این تسهیلات در نقاط شهری با سود ۱۶ درصد و در نقاط روستایی ۱۱ درصد است.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنابع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: برای اشتغال روستایی و عشایر هم ۱۴ میلیارد تومان اعتبار با سود ۶ درصد در نظر گرفته شده است.

سهراب بناوند افزود: تسهیلات با بازپرداخت ۶ ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان افزود: متقاضیان برای دریافت تسهیلات صنایع دستی و گردشگری به سامانه کارا مراجعه و طرحشان را ثبت کنند.

بناوند گفت: پس از بررسی فنی طرح متقاضیان برای پرداخت تسهیلات به بانک‌های عامل استان معرفی می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه