English

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

تدوین بانک اطلاعاتی جمعیتی در کهگیلویه و بویراحمد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باهدف آسیب شناسی چالش ها و مشکلات پیش روی مردم بانک اطلاعاتی جمعیتی در استان تدوین شود.

تدوین بانک اطلاعاتی جمعیتی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، محمد کاظم نظری در نشست شورای راهبردی جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حادثه سقوط هواپیمایی آسمان ، اظهار داشت: این موضوع که گذشت زمان موجب فراموشی امدادرسانی می شود، به هیچ وجه صحیح نیست و نیروهای ما در منطقه مستقر هستند و با جدیت تمام تا پیدا شدن پیکر جان‌باختگان به کار خود ادامه می دهند.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تنظیم و تدوین سیاست های استان باید براساس سیاست های کلی نظام و دولت و مقام معظم رهبری در این خصوص باشد.

وی با اشاره به اینکه رفع بعضی از مسائل و مشکلات نیازمند تدوین قوانین و مقررات جدید از سوی مراجع بالادستی است، عنوان کرد: اما در بعضی مسائل می توان براساس شرایط بومی منطقه بعضی از آیین نامه ها را تدوین کرد.

نظری به نقش موثر و تلاش های دولت برای کاهش هزینه های درمان ناباروری اشاره کرد و افزود: می طلبد واحد آمار سازمان برنامه و بودجه یک آمار دقیق در شاخص های مختلف از وضعیت استان برای آسیب شناسی مسائل گوناگون در اختیار مدیران قرار دهد و مدیران نیز براساس آن سیاست های حوزه کاری خود را تدوین کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: علی رغم اینکه اعتبارت بسیاری در زمینه پژوهش به دانشگاه های استان اختصاص می یابد ولی شاهد خروجی مناسبی در این راستا نیستیم.

وی خطاب به اعضای این شورا گفت: انتظار می رود در نشست بعدی شورای راهبردی با تمرکز بر روی یک موضوع واحد و به صورت تخصصی تر به این مسائل پرداخته شود تا شاهد خروجی بهتری باشیم.

نظری با بیان اینکه تناقض هایی در آمار ارائه شده وجود دارد، گفت: شاخص هایی را که برای آمارگیری انتخاب می کنید باید معتبر، دقیق و قابل استناد باشد زیرا بسیاری از برنامه های استان براساس این آمار عملیاتی می شوند.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از مهاجرت بی رویه به شهرهای بزرگ استان باید سیاست های مهاجرتی تدوین شود زیرا بسیاری از افراد به امید درآمد بیشتر، اشتغال و وجود امکانات بیشتر در مناطق شهری به شهرهای بزرگ استان مهاجرت می کنند.

نظری افزود: باید جذابیتی که در یاسوج وجود دارد در شهرهای دیگر استان نیز ایجاد شود و در این خصوص نیز بودجه های لازم پیش بینی شود زیرا سیاست های ما باید انعکاسی از شاخص جمعیتی استان باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه