English

موج گزارش می دهد

بازار داغ شب عید و دستان معجزه گر آرایشگران زنانه در گیلان/ ممنوعیت انجام امور پزشکی در آرایشگاه های بانوان

انجام اموری مانند پاکسازی پوست، لیزر، سوراخ کردن گوش، تزریق ژل زیرپوست، بوتاکس گونه و پیشانی و سولاریوم، بخشی از فعالیت‌های غیر قانونی امروز آرایشگاه های زنانه در سطح کشور به ویژه گیلان است که بر اساس دستور اداره کل تعزیرات ممنوع اعلام شده است.

بازار داغ شب عید و دستان معجزه گر آرایشگران زنانه در گیلان/ ممنوعیت انجام امور پزشکی در آرایشگاه های بانوان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، هر ساله با پیشرفت و افزایش تنوع در لوازم آرایش و پیرایش به ویژه در آرایشگاه های زنانه شاهد تغییرات بسیار زیادی در چهره افراد مختلف جامعه در سنین مختلف هستیم.

اما گذشته از این سبک از تنوع طلبی، فاجعه نگران کننده تری که پس پرده وجود دارد، ارائه خدمات پزشکی در آرایشگاه‌هاست که نه اخلاقی است و نه قانونی.

اما باخبر شدیم که برخی از آرایشگاه‌های زنانه در شهرهای مختلف گیلان نیز به صورت غیرمجاز مشغول چنین کارهایی هستند و پایشان را در کفش پزشکان می‌کنند.

انجام کارهایی مثل پاکسازی پوست، لیزر، سوراخ کردن گوش، تزریق ژل زیرپوست، بوتاکس گونه و پیشانی و سولاریوم و حتی خرید و فروش لوازم آرایش و پوشاک، شوی لباس، فال قهوه و... بخشی از این فعالیت‌های اضافه در برخی آرایشگاه‌هاست.

در صورتی که براساس نظر متخصصان پوست و مو انجام امور پزشکی زیبایی در آرایشگاه ها می تواند عوارض و عواقب جبران ناپذیری از خود برجای بگذارد.

در این راستا برای افزایش سطح آگاهی بانوان در این زمینه گزارش خواندنی تهیه شده که در ذیل می خوانیم؛

یک متخصص پوست و مو در مورد انجام غیر قانونی امور زیبایی در آرایشگاه ها به خبرنگار ما اظهار کرد: انجام بوتاکس و تاتو توسط افراد غیرحرفه‌ای، می‌تواند آسیب‌های زیادی از بعد جسمی برای بانوان به وجود آورد و تزریق ژل پاژ توسط افراد غیرمتخصص موجب التهابات پوستی می شود.

مینا پاکزاد افزود: تزریق ژل می‌تواند موجب عفونت‌های چشمی و جابجایی ژل شود، اتفاقی که در صورت وقوع، لازمه آن تخلیه فوری آن است و اگر این کار انجام نشود، باید منتظر آبسه صورت بود.

این پزشک زیبایی پوست تصریح کرد: متاسفانه امروزه بسیاری از آرایشگاه‌ها اقدام به ارایه خدماتی می‌کنند که در حیطه تخصصی آنها نیست و دخالت در پزشکی محسوب می‌شود که حتما باید توسط متخصص صورت بگیرد و ارایه این خدمات تهدیدکننده سلامت است.

وی ادامه داد: انجام سوراخ کردن گوش، الکترولیز، ‌لیزر، لیپولیز، هیدرورومی، کوتریزاسیون پوست، کاشتن مو، سولاریوم، تزریق ژل و پیلینگ در آرایشگاه‌های زنانه باید نظارت شده و ممنوع اعلام شود.

پاکزاد با بیان اینکه برخی از بیمارانی که به مطب وی مراجعه می کنند از انجام غیر بهداشتی برخی از دیگر امر زیبایی در آرایشگاه ها نیز شاکی بوده اند ادامه داد: اموری مانند خالکوبی روی بدن، ‌مانیکور و پدیکور در صورتی که در شرایط بهداشتی انجام نشوند موجب ایجاد عفونت های پوستی در افراد خواهند شد.

فروش داروهای چاقی و لاغری در ارایشگاه های گیلان

تاکید بر نظارت پیرامون خرید و فروش داروهای غیرمجاز چاقی و لاغری در آرایشگاه های زنانه

یک پزشک متخصص تغذیه نیز در این راستا به خبرنگار ما اظهار کرد: استفاده از انواع داروهای غیرمجاز چاقی و لاغری که به صورت قاچاق وارد می‌شوند و سایر خدماتی که دخالت در امر پزشکی محسوب می‌شود در آرایشگاه‌ها غیرمجاز است و بعضا افراد را با مشکل مواجه کرده است.

رضا جعفری جورسری، ‌بیماری‌های قابل انتقال در آرایشگاه‌ها را در دو دسته بیماری‌های خونی و بیماری‌های پوستی عنوان کرد و گفت: به نظر میرسد ارایشگاه های در بسته زنانه مکانی امن برای یک دورهمی دوستانه برای بانوان باشد زیرا بانوان در اینگونه مکانها از یکدیگرتاثیرگذاری و تاثیرپذیری بالایی دارند.

وی بر شناسایی آرایشگاه های متخلف در گیلان تاکید کرد.

ارایشگاه بانوان در گیلان

حضور طولانی مدت مراجعه کنندگان در آرایشگاه و احساس نیاز به همصحبتی با یک مشاور

مریم .ر، مدیر و موسس یکی از سالن های زیبایی دارای مجوز رسمی در رشت نیز با استقبال از سوژه مذکور به خبرنگار ما اظهار کرد: این درخواست و تقاضای متنوع مشتریان است که موجب ترغیب آرایشگران به یادگیری امور زیبایی پزشکی و انجام آنها در آرایشگاه ها می شود.

وی افزود: از آنجا که مراجعه کنندگان به آرایشگاه ها احساس راحتی و صمیمیت بیشتری با آرایشگر خود دارند، خواسته های خود را راحت تر با آنها در میان گذاشته و عملی می کنند.

این آرایشگر زنانه، با بیان اینکه تقاضای مشتریان موجب تغییر کاربری سالن های آرایش شده است ادامه داد: در گذشته نهایت امور زیبایی برای عروس خانم ها انجام می شد، اما امروزه بیشتر بانوان هر آنچه را که در تصاویر و عکس ها و فیلم ها می بینند تمایل به شبیه سازی دارند.

وی همچنین اظهار کرد: نشستن افراد در صف انتظار سالن های آرایش به صورت آزادانه در کنار هم، سالن ها را تبدیل یه یک اتاق گپ و گفت و گو و بعضا مشاوره تبدیل کرده است.

به گفته پاکزاد، بسیاری از بانوان دوست دارند در مورد خصوصیات زندگی خود با آرایشگرشان درد و دل کرده و حتی راهکار دریافت کنند چون حل همه مشکلات زندگی زناشویی شان را در برطرف شدن نقاط ضعف زیبایی شان می پندارند.

وی افزود: بانوان در آرایشگاه ها خیلی راحت حرف های دل خود را بیان میکنند و حتی انتظار دارند که یک آرایشگر علاوه بر برطرف کردن ضعف های زیبایی شان، در نقش یک مشاور یا روانپزشک نیز برایشان ایفای نقش کند.

این آرایشگر زنانه، دلیل برگزاری دورهمی های فال قهوه در ارایشگاه های زنانه را احساس نیاز افراد به یک مشاور عنوان کرد و گفت: برخی بانوان دوست دارند با مراجعه به آرایشگاه ها همه راهکارهای مناسب برای یک زندگی ایده آل را در یافت کنند در صورتی که باید مهارت خود را نسبت به زندگی و همسرداری بالا ببرند.

تهدید سلامتی و عوارض تزریق ژل در لب

مردم مراقب سلامتی خود باشند

صدف. م یکی دیگر از سالن داران تخصصی در رشته اپیلاسیون بانوان نیز در این راستا به خبرنگار برگزاری موج گیلان اظهار کرد: تاتو و اپیلاسیون یکی دیگر از خدمات جدید در آرایشگاه است و برخی از آرایشگران این دو خدمت را به صورت تخصصی به مشتریان ارائه می دهند.

وی افزود: آرایشگاهی که این دو خدمت را به مشتریانش ارائه می‌دهد باید برای این عمل مجوز جداگانه داشته باشد اما حدود 90 درصد سالن‌ها مجوز مربوط به این دو خدمت رایج را ندارند!

این خانم آرایشگر اضافه کرد: مردم باید خودشان نگران سلامت و امنیت خود باشند که وقتی یک اپیلاسیون‌کار، موم را با یک چوب به تمام بدن همه افراد بزند، ناقل بیماری می‌شود که شایع‌ترین بیماری که الان زیاد شده است، زگیل است!

وی افزود: کار در برخی از ارایشگاه ها به جایی رسیده که اگر خود مشتریان در مورد استفاده از تجهیزات جداگانه اعتراض نکنند، آرایشگر، تجهیزات جدید استفاده نمی کند.

ارایشگران سودجو

این آرایشگر زنانه تصریح کرد: عدم اگاهی مشتریان موجب شده آرایشگاه، پوشش خوبی برای سودجویان شود تا حدی که آرایشگاه را تبدیل به اتاق عمل می‌کنند و حتی از تزریق ژل و بوتاکس تا خال‌برداری در محیط غیراستریل آرایشگاهی کوتاهی نکنند.

حبس، دیه و پرداخت جزای نقدی در انتظار آرایشگرانی که پا در کفش پزشکان می کنند

مدیر کل تعزیرات حکومتی گیلان نیز در این راستا اظهار داشت: متاسفانه در برخی از آرایشگاه های استان خدماتی که جنبه دخالت در امر پزشکی دارند انجام می شود که می تواند خطرات جانی، مالی، روحی و روانی را به دنبال داشته باشد و قانونگذار برای چنین تخلفات یا جرائم مجازات سنگینی از جمله حبس، دیه و پرداخت جزای نقدی در نظر گرفته است .

رضا قشلاقی در این راستا ادامه داد: بانوان شاغل در این صنف باید سطح آگاهی استفاده کنندگان خدمات قابل ارائه را بالا ببرند.

وی با تاکید بر پیشگیری از خطرات جبران ناپذیری که برخی از آرایشگران در انجام برخی خدمات پزشکی در سالن های خود انجام می دهند یادآور شد: کلیه امر زیبایی باید باید زیر نظر پزشک انجام گیرد و انجام امور پزشکی در آرایشگاه های بانوان ممنوع است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی