English

در شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

یک اثر هنری فاخر می‌تواند خانواده‌ای را از دام «مواد مخدر» نجات دهد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نقش صدا و سیما تنها پخش آهنگ‌های لری و کردی نیست و باید بدانیم تولید یک اثر فاخر می‌تواند یک خانواده را نجات دهد.

یک اثر هنری فاخر می‌تواند خانواده‌ای را از دام «مواد مخدر» نجات دهد

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، عصر امروز نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی و با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

راه‌اندازی مرکز درمان سرپایی DIC در یاسوج

در ابتدا سید ناصر رضایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی مرکز درمان سرپایی DIC در یاسوج خبر داد و گفت: این مرکز با اعتباری بالغ بر 160 میلیون تومان راه‌اندازی خواهد شد.

در ادامه این نشست رضا دهبانی‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به عملکرد این اداره‌کل در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های مربوط به داستان، شعر و ادبیات و فعالیت‌های فیلم فجر و نمایشگاه از جمله اقدامات فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

دهبانی‌پور با ارائه پاورپوینت به تشریح عملکرد اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در زمینه مبارزه با مواد مخدر پرداخت.

مبارزه با مواد مخدر گلستان

راه اندازی خانه ورزش در برخی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

سید محمدتقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آمار روستاهای پرخطر، اظهار کرد: شناسایی روستاهای در معرض خطر اعتیاد با هدف بررسی و ارائه راهکاری لازم برای پیشگیری در دستور کار است.

وی از ایجاد و راه اندازی خانه ورزش در برخی روستاهای دارای شرایط شهرستان‌های 8 گانه استان خبر داد و افزود: این مهم با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت اعتیاد در دستور کار بوده و از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذرای نمی‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در  زمینه راه اندازی خانه ورزش در روستاها نشست‌های مختلفی با دهیاران روستاها برای تامین زیرساخت‌های لازم داشته‌ایم که دستاوردهای نیز به همراه داشته است.

علوی افزود: در بسیاری از روستاهای این استان سرانه ورزشی صفر بوده به نوعی که تاکنون حتی یک فضای ورزشی در این مناطق ایجاد نشده که یکی از مهمترین دلایل محدودیت منابع و کوچک بودن روستا است.

وی تاکید کرد: هم اکنون پیگیر بررسی این مهم هستیم که چگونه می‌توانیم مکان‌های ورزشی در روستاهای فاقد فضای ورزشی ایجاد کنیم که تحقق این مهم نیاز به زمان بیشتری دارد.

توزیع ناعادلانه فرصت‌ها مهمترین آسیب اجتماعی است

علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه رهایی یک جوان از بند اعتیاد بسیار مهم‌تر از ارائه آمار است، اظهار کرد: خروجی کار در مبارزه با مواد مخدر مهم است.

وی گفت: اشتباه کار ما این است که برگزاری جشنوار‌ه‌ها را تنها برای پر کردن پکیج عملکردی خود می‌خواهیم و به همین خاطر است که در گزارش‌هایی که داده شد از دل آن‌ها چیزی مربوط به مواد مخدر نیافتیم.

مقام عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی به سمت ماموریت‌گرایی بروند و از ارائه گزارش عملکردها در نشست‌های متعدد دوری کنند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی توزیع ناعادلانه فرصت‌ها و امکانات بوده است، عنوان کرد: در زمینه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد باید به سمت بومی گزینی برنامه‌ها گام برداریم.

احمدی خواستار تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی برای توزیع فرصت‌های برابر شد و ابراز کرد: تمامی مردم حق دارند به تناسب توانایی و ظرفیت‌های خود از فرصت‌های برابر بهره‌مند باشند.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بسیاری از مدیران دستگاه‌های اجرایی پول باد آورده را دوست دارند ولی هنگام عمل و در اجرا لنگ می‌زنند و خروجی خاصی از آنان نمی‌بینیم.

احمدی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی باید ماموریت گرا بوده و با شناسایی هدف دنبال تحقق برنامه‌های پیش بینی شده باشند، بیان کرد: اینکه تمام هم و غم مدیر ارائه آمارهای دهان پرکن به مسئولان ارشد کشوری باشد درست نیست و این موضوع را نیز به رحمانی فضلی وزیر کشور گفتم زیرا معتقدم در صورتی به صورت میدانی بتوانیم یک خانواده را از هر موضوعی از جمله بیکاری و اعتیاد نجات دهیم بهتر از این بوده بدون عملکرد خاصی دنبال ارتقاء رتبه باشیم.

احمدی همچنین از صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد خواست تا به جای پخش برخی از برنامه‌ها که ضرورتی ندارد برنامه‌ها و کلیپ‌ها و مستندهایی راجع به مواد مخدر تهیه کند و افزود: نقش صدا و سیما تنها پخش آهنگ‌های لری و کردی نیست و باید بدانیم در برخی مواقع یک اثر هنری فاخر می‌تواند یک خانواده را نجات دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی