English

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان کردستان عنوان کرد؛

رویه فعلی بانک ها وادارات مشکل گشای واحدهای تولیدی نیست

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت کردستان گفت: نوع تعامل بانک ها و ادارت مرتبط با موضوع رفع موانع تولید وتفسیرهای مختلف از قوانین و بخشنامه های موجود نمی تواند گرهی از مشکلات واحدهای تولیدی باز کند.

رویه فعلی بانک ها وادارات مشکل گشای واحدهای تولیدی نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان،محمد دره وزمی اظهار داشت:رویه فعلی بانک ها وادارات مشکل گشای واحدهای تولیدی نیست.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت کردستان در پنجاه وپنجمین جلسه کارگروه تسهیل  ورفع موانع تولید استان کردستان با اشاره به میزان پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی دارای مشکل گفت: میزان پرداخت تسهیلات هم در بخش صنعت وهم کشاورزی به نحوی نیست که بتواند انتظارات را برآورده کند.

وی عنوان کرد: میزان دستاوردهای کارگروه تسهیل  ورفع موانع تولید بگونه ایی بوده که بعد از گذشت 54  جلسه به نقطه آرمانی نرسیدیم و افزود: ما کماکان بعد از گذشت این همه جلسه کماکان درگیر مسایلی از قبیل اختلاف تفسیر بانک ها و ادارات،قبول نکردن پذیرش دفترچه شرکت شهرک ها توسط بانک ها،عدم قبول محل اجرای طرح بعنوان وثیقه وعدم ابلاغ  پرداخت تسهیلات از سوی بانک های عامل از تهران از مجموعه آن مشکلات است.

بانک ها عامل یاس وناامیدی بخش تولید

دره وزمی اضافه کرد: بانک ها متاسفانه توجیهات فنی کارشناسان در خصوص میزان نیاز سرمایه در گردش واحدها را قبول نمی کنند،بعنوان نمونه بنا به تشخیص کارشناسان یک واحد تولیدی ممکن است برای یک دوره سه ماه نیازمند 500 میلیون تومان سرمایه در گردش باشد که  بانک ها این رقم را تا 200 میلیون تومان کاهش می دهند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان سرنوشت برخی از واحدهای تولیدی را میان بانک ها وادارت همچنان در رفت وآمد و بلاتکلیف دانست و گفت: متاسفانه نتایج حاصله از جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به عامل یاس و ناامیدی اعضا تبدیل شده است.

محمد دره وزمی با بیان اینکه روال فعلی در ادارات و بانک ها و تفسیرهای سلیقه ای از قوانین باید تغییر پیدا کند  اظهار داشت: ما برای رونق تولید در استان باید از این مشکلات گذر کنیم وزمینه اجرایی شدن مصوبات کارگروه بطور کامل فراهم شود.

کارگروه رفع موانع تولید

وی وجود چنین مشکلاتی در دیگر استانهای  کشور را محدود و انگشت شمار ذکر کرد و افزود: در استان همجوار کردستان تاکنون 450 میلیارد تومان تسهیلات تنها به بخش صنعت پرداخت شده است واین در حالی است که مجموعه پرداختی ها در استان  کردستان در بخش صنعت و کشاورزی تا رسیدن به این مبلغ فاصله زیادی داردو این بدان معناست که رویه فعلی بانک ها وادارات مشکل گشای واحدهای تولیدی نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه