English

محمد نوری‌ هریس پدر شهید مدافع حرم بابک نوری هریس،

پیروزی انقلاب حاصل یک قرن مبارزه ملت ایران بود

پدر شهید مدافع حرم بابک نوری هریس در دیدار با مسئولان سما واحد رشت گفت: پیروزی انقلاب حاصل یک قرن مبارزه ملت ایران بود.

پیروزی انقلاب حاصل یک قرن مبارزه ملت ایران بود

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، محمد نوری‌هریس پدر شهید مدافع حرم بابک نوری هریس در دیدار مسئولان سما واحد رشت  با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر گفت: پیروزی انقلاب حاصل یک قرن مبارزه ملت ایران بود و نهایتا در بیست ودو بهمن تبلور و تجلی پیدا کرد.

وی افزود: میزبان این مجالس و مراسم خود شهید است و همه ما به احترام شهید دور هم جمع می شویم، پس میزبان شهید است و مهمان شهید هستیم.

شهیدان دفاع مقدس پهلوانانی بودند که گوشه چشمی به آسمان داشتند

نوری هریس با یاد شهیدانی که در تثبیت نظام در برابر منافقین، تجزیه طلبان و... جانفشانی کردند افزود: شهیدان دفاع مقدس پهلوانانی بودند که گوشه چشمی به آسمان داشتند و البته که از خاک و تمامیت ارضی کشورمان در برابر متجاوزان دفاع کردند.

شهید مدافع حرم بابک نوری هریس1

وی گفت: بنده این توفیق را داشتم که چهل و چهار ماه در کنار زمندگان دفاع مقدس نفس شهدا را درک کردم با انها زندگی کردم و از خام وطنم دفاع کردم.

نوری  با عرض سلام ویژه خدمت شهیدان مدافع حرم گفت: شهدای مدافع حرم کاملا نگاهشان نگاه آسمانی بود و خاک کشوری ظاهرا مطرح نبود، کاملا اسمانی بود.

وی افزود: بابک ما با همین نگاه و با همین اعتقاد به سوریه رفتند و  در دفاع از حرم حضرت زینب (س) لباس رزم بر تن کرد.

نوری هریس با بیان اینکه اگر قرار است کشور ما شکوفایی، توسعه و پیشرفت   پیدا کند قطعا از دانشگاه ها نشات می گیرد ادامه داد: همه شهدای که در یکصد سال اخیر به شهادت رسیدند حاصلش  نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.

پدر شهید مدافع حرم بابک نوری هریس گفت: یک روز قبل از شهادت بابک خطاب به همسرم  گفتم ما از همه ثرتمندتر هستیم فرزندانی نازنینی داریم همه تحصیل کرده ومومن و از این ثروت بالاتر و بابک یکی از همین ثروت ها بود منتهی بابک چون فرزند کوچک ما بود نسبت به شهدا، کشور و رضایت مردم حساس بود.

وی افزود: بابک یکی از فعالین و همیشه آماده به خدمت هلال احمر بود و خدا را گواه می گیریم اگر برای کسی کمک و خدمتی می کرد انگار که در بهشت نشسته و بسیار خوشحال می شد.

نوری هریس گفت: من وصیت نامه خودم را در کنار وصیت نامه بابک میزارم و می بینم چقدر نقص دارم و من یک بعد زندگی را دیدم و آن فقط بعد اعتقادی بود ولی بابک هم اعتقاداتش، ملتش،  هم میهنش و هم خانواده اش را در وصیت نامه اش آورده است.

وی گفت: «بابک در وصیت نامه اش خطاب به برادرانش می گوید: "برادران من در غیاب من مسئولیت شما سنگین تر است به جای من شما باید به دیگران عشق و محبت کنید. می دانید که خانواده ام را دوست دارم اطرافیانم را دوست دارم، شهرم را دوست دارم، وطنم را دوست دارم".

نوری هریس در ادامه بازخوانی وصیت نامه فرزندش گفت: بابک خطاب به خواهرانش می گوید؛ "خواهران من،  نمیدانم در روز عاشور امام حسین(ع) چه سختی های کشید،  ولی می دانم حس او نسبت به زینب چه بود."

پدر شهید بابک نوری هریس ادامه داد: ما اصلا بابک را نشناختیم، همه‌جا او را می‌شناختند اما انگار فقط ما هنوز او را نشناخته بودیم.

نوری هریس با بیان اینکه بابک یکی از فعال‌ترین جوان‌های شهرمان بود گفت: بابک سرشار از زندگی بود و همیشه در برنامه‌های مختلف پیش‌قدم بود.

خانواده شهدا  از افتخارات مجموعه سما هستند

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان در این دیدار با بیان اینکه دیدار با خانواده شهدا بویژه شهدای مدافع حرم از افتخارات مجموعه سما است  اظهار کرد: از اینکه خداوند توفیق داد در خدمت یک خانواده شهید مدافع حرم باشیم بسیار خرسند و خوشحال هستیم.

رحمتعلی صابری حقایق با اشاره به اینکه فرهنگ ایثارگری و شهادت طلبی از درخشش و ویژگی برجسته ای در اسلام برخوردار است گفت: حفظ حرمت خانواده های شهدا وظیفه تک تک افراد جامعه است.

وی خاطر نشان کرد: گرامی داشت یاد و نام شهدا این فرصت را به وجود می آورد تا جامعه با ارزش های این بزرگواران بیشتر اشنا شود.

شهید نوری

در قسمتی از وصیت نامه این شهید بزرگوار آمده است: خدایا گناهان من را ببخش، اشتباهاتم را به رحمت و مغفرت خودت ببخش تا وقتی که مرا نبخشیدی از این دنیا مبر.

خدایا کمکم کن تا در راه تو قدم بردارم و در راه تو جان بدهم.

در بخش دیگری از وصیت نامه شهید مدافع حرم بابک نوری هریس آمده است: به تو خیانت می کنند، آرام باش... تو را می ستایند، فریب نخور، تورا نکوهش می کنند، شکوه نکن... مردم از تو بد می گویند، اندوهگین مشو، همه مردم تورا نیک می دانند، مسرور مباش... انگاه از ما خواهی بود.

این حدیثی است از امام پنجم که همیشه در قلب من وجود داشت.

شهید بابک نوری هریس جوانترین شهید مدافع حرم استان گیلان متولد ۲۱ مهرماه ۱۳۷۱ دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در رشته حقوق بود که در تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۹۶ در عملیات آزادسازی بوکمال در مرز سوریه و عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه