English

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران:

اختصاص تسهیلات کارآفرینی ضامن بقای اقتصاد پویای جامعه است

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت : اختصاص تسهیلات کارآفرینی ضامن بقای اقتصاد پویای جامعه است.

اختصاص تسهیلات کارآفرینی ضامن بقای اقتصاد پویای جامعه است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، مرتضی اکبری در جمع اصحاب رسانه از اختصاص بیش از 60 درصد از اعتبارات این بانک در زمینه تسهیلات کارآفرینی و در راستای عمل به شعار سال مقام معظم رهبری خبر داد .

وی با اشاره به اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال 86 با سرمایه 1500 میلیارد تومانی تأسیس شده است ، افزود : هدف اصلی این بانک پرداخت تسهیلات قرض الحسنه می باشد و خرسندیم که امروز پس از گذشت 10 سال از فعالیت این بانک توانسته ایم به حدود 3 میلیون و 100 هزار نفر از مردم مبلغ 22 هزار میلیارد تومان وام پرداخت نماییم .

وی با بیان اینکه رسالت اصلی این بانک جمع آوری سپرده های خرد مردم در قالب قرض الحسنه به دو روش جاری و پس انداز است  ادامه داد : در سال جاری تعداد ۳۴۰ هزار نفر از بانک قرض الحسنه مهر ایران تسهیلات دریافت کرده اند در هر دو روش  ۹۰ درصد سپرده ها در قالب تسهیلات قرض الحسنه به مردم باز می گردد.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران  یکی از چالش های بزرگ هر بانکی را میزان معوقات آن برشمرد و افزود : در هر بانک در سیستم کاغذی حداقل معوقات بانکی بین 15 تا 20 درصد است اما افتخار بانک قرض الحسنه مهر ایران این است که معوقات اندکی دارد که یکی به دلیل اعتقادات مردم به بازپرداخت وجوه در زمان مقرر است و در مواردی که تأخیری وجود دارد کارمندان بانک به صورت جدی پیگیر آن معوقات خواهند بود .

مرتضی اکبری خاطر نشان کرد : میزان معوقات این بانک در کل کشور تنها یک درصد و در استان اصفهان تنها ۸ دهم درصد است که میتواند ادعای ما را در زمینه خدمت رسانی خوب به مردم اثبات نماید .

وی عمل به شعار سال مقام معظم رهبری در زمینه اشتغال زایی را از اهداف این بانک بر شمرد و افزود : در همین راستا به نهادهایی همچون بهزیستی، کمیته امداد، تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده که  کمیته امداد امسال تمام تسهیلات قرض الحسنه خود  را دریافت کرده اما بهزیستی تنها نیمی از وام های خود را دریافت کرده است و آن هم به دلیل عدم معرفی مددجویان از سمت خود این نهاد است .

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت : منابع این بانک در کشور رشد 69 درصدی داشته و در استان نیز 60 درصد رشد منابع داشته هایم و بانک قرض الحسنه مهر ایران 96 درصد هزینه ها را از محل کارمزد 4 درصدی تسهیلات تأمین می کند .

مرتضی اکبری با اشاره به اینکه  بانک قرض الحسنه مهر در سطح کشور۵۳۰ شعبه و ۳ هزار پرسنل دارد  گفت : از این تعداد شعبه تنها 34 شعبه در استان اصفهان است و ما بعد از تهران دومین استان در جذب منابع و پرداخت تسهیلات و وصول مطالبات هستیم .

صندوق های قرض الحسنه خانوادگی سامان دهی می شوند

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران طرح اندوخته خانواده را اقدامی خداپسندانه و خوب برشمرد و گفت: در این طرح صندوق های قرض الحسنه خانوادگی آورده خود را به بانک مهر ایران می سپارند  و پس از ۴ ماه دو برابر معادل آورده خود  تسهیلات از بانک مهر ایران دریافت می کنند.

مدیر+عامل+بانک+قرض+الحسنه+مهر+ایران

مرتضی اکبری با اشاره به این که طی ۱۰ ماه گذشته ۱۴۵ میلیارد تومان تسهیلات در بخش ازدواج پرداخت شده است،گفت : این بانک در راستای احترام به حفظ بنیان خانواده تسهیلاتی برای بانوان ایجاد کرده به طوری که زنان سرپرست خانوار با معرفی استانداری در هر استان بدون سپرده تسهیلات ۳ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد دریافت می کنند.

وی افزود : بانک قرض الحسنه ایران با توجه به ماهیت معنوی خود  سعی کرده در بخش تبلیغات به سمت اقدامات عام المنفعه گام بردارد ، از این رو ساخت یک بیمارستان روان درمانی در شهر تهران را با اعتباری بالغ بر دو و نیم میلیارد تومان و با کمک وزارت بهداشت را بر عهده گرفته است .

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به این که هیچ ریالی از منابع بانک قرض الحسنه مهر در مسیری غیر از قرض الحسنه هزینه نمی شود افزود : این بانک در ۱۰ استان کم برخوردار کشور به ۳۳ هزار نفر بسته های آموزشی اهدا کرده ، همچنین در زلزله خراسان رضوی و کرمانشاه ۳ هزار تسهیلات ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی قرض الحسنه و ساخت سه خانه بهداشت و سه مدرسه روستایی در کرمانشاه را  بر عهده گرفته است.

وی گفت : برای رونق اقتصادی باید فرهنگ بیکار نشستن و سود گرفتن از میان برداشته شود  گفت : در همین راستا  امسال در استان اصفهان ۵۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به ۴۵ هزار نفر پرداخت شده است.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهرایران با بیان این امر که  خوشبختانه در اصفهان  اکثراً تسهیلات در راستای اشتغال زایی به کار می رود افزود : امسال بیش از 60 درصد از اعتبارات این بانک به کارآفرینی های خرد تخصیص داده شده و در حال حاضر 57 درصد این تسهیلات در قالب تسهیلات کارآفرینی و در راستای اقتصاد مقاومتی پرداخت می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه