English

تقدیر از بانوی کپوباف خوزستانی در همای هنر

در چهارمین برنامه بزرگداشت هنرمندان و پیشکسوتان صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور (همای هنر 4)، گوطلا کایدخورده چهره ماندگار و پیشکسوت کپوبافی از خوزستان با سابقه 76 سال فعالیت مورد تقدیر واقع شد.

تقدیر از بانوی کپوباف خوزستانی در همای هنر

به گزارش خبرگزرای موج خوزستان، در چهارمین برنامه بزرگداشت هنرمندان و پیشکسوتان صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور (همای هنر 4) در سالن آمفی ‎ تئاتر سازمان میراث فرهنگی، از یکی از بانوان پیشکسوت کپوباف خوزستان تقدیر شد.

در این مراسم که با حضور علی ‎ اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی این سازمان، و هنرمندان و پیشکسوتان سراسر کشور انجام شد از بانو گوطلا کایدخورده، کپوباف پیشکسوت و شاخص شهرستان دزفول، که سابقه 76 سال فعالیت در این حوزه را دارا است با اهدای لوح سپاس و تندیس ویژه قدردانی شد.

گوطلا کایدخورده چهره ماندگار و پیشکسوت کپوبافی در یکی از روستاهای شهیون بخش سردشت به دنیا آمد. او از 12سالگی در کنار مادر خود به تولید کپو مشغول شد و شرکت در نمایشگاه ‎ های متعدد داخلی و آموزش را در کارنامه خود دارد.

گفتی است؛ گوطلا با فوت همسر، بار مسئولیت و امرار معاش خانواده را با تلاش و پشتکار و با تولید بیشتر کپوبافی، به دوش کشید. هم‌اکنون نیز دو دخترش تحت آموزش وی از شاخص‌ترین کپوبافان استان هستند. او با وجود کهولت سن و ضعف بینایی کم ‎ وبیش در کنار فرزندان به عنوان استادی خبره انواع محصولات کپوبافی را تولید می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی