English

در بیست و پنجمین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت تصویب شد

تصویب کلیات بودجه سازمان های سیما، منظر و آرامستان شهرداری رشت

در بیست و پنجمین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت کلیات بودجه دو سازمان سیما ، منظر و فضای سبز و سازمان آرامستان شهرداری رشت تصویب شد.

تصویب کلیات بودجه سازمان های سیما، منظر و آرامستان شهرداری رشت

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت در این جلسه با گرامی داشت ایام الله دهه فجر و ایام فاطمیه اظهار کرد: الگوی زنان ایران اسلامی حضرت فاطمه زهرا (س) است.

 شیرزاد با اشاره به کلیات بودجه دو سازمان سیما ، منظر و فضای سبز و سازمان آرامستان شهرداری رشت گفت: امیدوارم در زمان بررسی بودجه کشور به مباحث بهداشتی و محیط زیستی توجه شود.

شیرزاد با اشاره به سفر اخیر رئیس سازمان محیط زیست کشور به رشت تصریح کرد: در سفر اخیر رئیس سازمان محیط زیست اعتبار خوبی برای مبحث پسماند استان های شمالی در نظر گرفته شده است و امیدوارم این مقوله در حد حرف زدن نباشد و سهم مالی که برای گیلان و شهر رشت در نظر گرفته شده است محقق شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با انتقاد از برنامه ریزی نامناسب در سفر رئیس سازمان محیط زیست به رشت گفت: قرار بود در این سفر از نقطه مشخصی در زرجوب بازدید شود اما متاسفانه به طور ناگهانی تصمیمات تغییر کرد و ساعت ها در کنار زرجوب منتظر آمدن مدیران مربوطه بودیم که محقق نشد.

شیرزاد با اشاره به معدوم سازی دو هزار قطعه از مرغابی سانان مهاجر در استان گیلان تصریح کرد: این تعداد  به علت ابتلا به آنفلوانزای حاد پرندگان معدوم شدند.

وی با اذعان به بررسی لایحه بودجه سازمان آرامستان و سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت بیان کرد: در جلسه امروز لایحه بودجه دو سازمان سیما و منظر و آرامستان های شهرداری رشت در سال ۹۷ بررسی می شود.

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت درباره بودجه این سازمان اظهار کرد: بودجه سازمان در سال ۹۷ با افزایش چشمگیری همراه بوده است.

سجاد محجوب افزود: در بودجه سال آینده سازمان در بخش های زیباسازی، پرسنلی و... با افزایش مواجه هستیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت گفت: وضعیت میادین امام حسین و امام علی رشت باید تعیین تکلیف شود و شهروندان چند سالی است که در انتظار این اقدام هستند.

شیرزاد با اشاره به ساخت المانها و تندیس ها در رشت گفت: تندیس آیت الله احسانبخش نیازمند بازنگری مجدد است و علیرغم تاکیداتی که در این باره انجام شد عملا هیچ اقدامی تا کنون دیده نشده است.

محجوب مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت با اشاره به توسعه فضای سبز در مسیر جاده تهران گفت: این مهم از جمله مواردی است که در بودجه سال ۹۷ دیده شده است.

وی در باره ساماندهی و درختکاری در رشت اظهار کرد: ادامه و توسعه درختکاری در معابر مسکن مهر، خیابان رسالت و ... از جمله موارد مورد نظر در بودجه ۹۷ سازمان سیما و منظر شهرداری رشت است.

اسماعیل حاجی پور عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت در جلسه امروز اظهار کرد: هفت میلیارد تومان از بودجه سازمان سیما و منظر در سال ۹۷ جاری و مابقی عمرانی است.

وی افزود: با این شرایط و مبالغی که توسط سازمان در بودجه ۹۷ مطرح شده نقش سازمان باید به درستی تشریح شود.

نگاه سازمان سیما و منظر در راستای توسعه فضای سبز است

عضو دیگر کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: نگاه سازمان سیما و منظر در راستای توسعه فضای سبز است و مبالغی که مطرح شده باید محقق شود.

محمد حسن عاقل منش افزود: باید برخی از اقدامات را با دستان خالی انجام داد و اگر در بحث فضای سبز تنها از ظرفیت سازمان استفاده شود یقینا محدود شده و بنده معتقدم باید از ظرفیت دیگر سازمان ها و تشکل های مردم نهاد و مشارکت شهروندان استفاده کرده و استارت این اقدام را در روز درختکاری بزنیم.

وی بیان کرد: فضای سبز متعلق به مردم است و در گذشته باغ شهر در رشت داشتیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با بیان اینکه افزایش فضای سبز در سال ۹۷ از اولویت های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت باشد گفت: اتمام پروژه های نیمه تمام در بودجه ۹۷ مورد توجه این سازمان است.

فاطمه شیرزاد افزود: انتظار داریم در کنار اتمام پروژه های نیمه تمام سازمان افقی برای آینده نیز تشریح کند.

کمیسیون ترافیک شورای شهر رشت

وی با انتقاد از فقدان پارک منطقه ای در مناطق پیرکلاچای، صف سر و... تصریح کرد: این مناطق فاقد پارک های محله ای هستند و ساکنین آن در این راستا با مشکلاتی مواجه شده اند.

شیرزاد با اذعان به اینکه حدود چهارده میلیارد تومان در بودجه سال آینده سازمان به بحث پیمانکاری اختصاص یافته است افزود: با توجه به اینکه برنامه های متعدد با این عنوان در بودجه سازمان مطرح شده است تقاضا دارم برای هر منطقه پروژه های مشخصی تعریف شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با اشاره به احداث پل طبیعت در رشت گفت: با احداث پل طبیعت اتصالی از باغ مشکات به پارک مفاخر انجام می شود و این مهم در جذب گردشگر بسیار حائز اهمیت است.

محجوب مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت گفت: درباره تعامل سیما و منظر گفت: برنامه ریزیهای متعددی برای هفته درختکاری در سال جاری انجام شده است و هر شهروند با همکاری سازمان های مردم نهاد در این ایام درختی به نام خود می کارد .

 حاجی پور عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا در باره تحقق بودجه سازمان سیما و منظر شهرداری رشت اظهار کرد:تحقق بودجه سازمان بسیار حائز اهمیت است و باید بطور واقعی مطرح شود.

حاجی پور افزود: بعد از مباحث عمرانی، مقوله سیما و منظر برای شهروندان بسیار اهمیت دارد و اقداماتی که انجام می شود باید با فرهنگ شهر مطابقت داشته باشد.

 وی تصریح کرد: برخی از المان ها و تندیس ها در شهر رشت هیچ ارتباطی با فرهنگ و آداب و رسوم شهر ندارد و زمانی که چانچو، ژاکلین و... را مشاهده می کنیم برایمان تداعی کننده خاطرات فراوانی است .

عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت گفت: مساله زیبایی شهر را درگیر سیاسی بازی نکنیم و رشت باغ شهر داشت و باید واقع نگر باشیم و در نصب المان ها و تندیس ها به مفاخر و ارزش های رشت توجه شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با بیان اینکه افزایش امکانات و ایمنی برای کودکان در پارک های رشت در بودجه سازمان سیما و منظر شهرداری مورد توجه باشد اظهار کرد: اگر در گذشته برخی از وسایل بازی در پارک ها برای کودکان جانمایی شده اند که استاندارد لازم را ندارند سریعا اصلاح و بازنگری شود.

شیرزاد با اشاره به تعطیلی پارک قدس رشت گفت: چند سالی است که این پارک‌ تعطیل شده است و باید سریعا راه اندازی شود.

وی ایجاد پارک های موضوعی در رشت را ضروری دانست و گفت: پارک گل و...را باید در سطح رشت ایجاد و از این طریق در راستا جذب و توسعه گردشگری گام برداریم.

وی در خصوص وضعیت نامناسب فانوس های نصب شده در منطقه پل عراق رشت بیان کرد: بارها در این مورد تذکر داده ام اما تا کنون هیچ اقدامی در این باره انجام نشده است.

مدیر عامل سازمان سیما و منظر خواستار توزیع عادلانه بودجه در بین سازمان ها شد وگفت: از اعضای شورا تقاضا دارم به این مقوله نگاه ویژه داشته باشند.

محمد حسن عاقل منش عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا از طرح های حسین محجوبی هنرمند گیلانی استفاده شود گفت: وی نقاش هنرمندی است که  پارک ساعی تهران از جمله آثار وی بوده و می توانیم از طرح ها و ایده هایش برای بهبود مباحث بهره مند شویم.

برگزاری جشنواره گل و گیاه در مسکن مهر رشت

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با اشاره به افزایش زندگی آپارتمانی در رشت اظهار کرد: برگزاری جشنواره گل و گیاه در مسکن مهر رشت  اقدامی در راستای توسعه فضای سبز شهر است.

شیرزاد درباره ساخت مزار شهدای گمنام در پارک ملت و مسکن مهر تصریح کرد: این موضوع باید در بودجه سال ۹۷ شهرداری رشت مورد توجه قرار بگیرد.

۵۳ میلیارد تومان بودجه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت

 در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا کلیات بودجه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت به مبلغ ۵۳ میلیارد تومان تصویب شد.

در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت بودجه سال ۹۷ سازمان آرامستان شهرداری رشت بررسی شد.

اسماعیل حاجی پور عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره به بودجه سازمان آرامستان اظهار کرد: بودجه این سازمان برای سال ۹۷ یازده میلیارد و چهارصد میلیون تومان پیشنهاد داده شده است.

وی با قدردانی از زحمات غسال ها در سازمان آرامستان شهرداری رشت افزود: مدال افتخار خدمتگذاری به همین افراد تعلق می گیرد و  به دلیل ارتباطی که با خانواده های داغدار دارند خدمات رسانی آنان از حساسیت بالایی برخوردار است.

حاجی پور با انتقاد از کاهش اضافه کاری های غسال ها در بودجه سال ۹۷ تصریح کرد: به شهردار رشت تاکید می کنم که ریالی از حقوق پرسنل آرامستان نباید کاهش پیدا کند .

وی بیان کرد: هر ماه شاهد کاهش حقوق  غسال ها هستیم و شهردار باید این مهم را پیگیری کند و اخذ هزینه اضافه در سازمان آرامستان شهرداری رشت به هر شکلی ممنوع است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی