English

آیت‌الله سعیدی:

انقلاب اسلامی موجب احیا دین اسلام شد

امام جمعه قم گفت: اگر امام خمینی(ره) انقلاب نمی‌کرد شاید تا کنون چیزی از اسلام باقی‌ نمی‌ماند؛ انقلاب اسلامی موجب احیا دین اسلام شد و مردم نیز براساس فطرت الهی به احکام و شعائر توجه بیشتری پیدا کردند.

انقلاب اسلامی موجب احیا دین اسلام شد

به گزارش خبرگزاری موج از قم، آیت‌الله سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد اظهار کرد: مومنان باید زمینه‌هایی را فراهم کنند تا کفار به سمت اسلام جذب شده و مسلمان شوند.

وی افزود: حب و بغض و مسلمانان نسبت به دشمنان براساس حکم شریعت است و هرگز این حب و بغض برخاسته از کینه‌های شخصی و هوا و هوس نیست؛ حب و بغض مسلمانان براساس ارزش‌های الهی است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: کسى که تقواى الهى را رعایت کرده و مطیع احکام و مقررات الهى باشد، دیگران مطیع او مى‌شوند و هر شخصى که اطاعت از خالق کند، ترسی از دشمنى و عداوت انسان‌ها نخواهد داشت و چنانچه خداى متعال را با معصیت و نافرمانى خود به غضب درآورد، پس سزاوار است که مورد خشم و دشمنى انسان‌ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام از رحمت و رأفت عام و عطوفت تام بهره‌مند بودند تا جایی که خداوند ایشان را رحمة‌للعالمین نامید. این رحمت و مهربانی اختصاص به مسلمانان نداشت، آن حضرت همان‌گونه که بر هدایت مردم مکه و بت پرستان تلاش بسیار داشت، برای هدایت اهل کتاب نیز چنین بود و به تعبیر قرآن حریص بر هدایت مردم بود و این مسئله یکی از جلوه های اساسی رحمت او بر عالمیان است.

رهبری الهی و دینی مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب بود

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)‌ در ادامه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با برپایی مراسم‌های مختلف گرامی ‌می‌دارند و به بازخوانی علل پیروزی انقلاب می‌پردازند و مسؤولان نیز در این ایام به تشریح خدماتی که داشتند می‌پردازند.

وی تصریح کرد: حدوث و تشکیل حکومت، اکمال، تدام و استمرار انقلاب از مراحلی است که هر انقلابی دارد و با آن‌ها مواجه می‌شود.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اظهار کرد: رهبری الهی و دینی مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب بود؛ هیچ انقلاب دینی در دنیا بدون رهبری الهی تحقق پیدا نکرده است.

وی افزود: شریعت و دین عامل دوم پیروزی انقلاب اسلامی بود، در اسلام نیز بعد از مبعوث شدن پیامبر، تاکنون دشمنان اسلام همواره با پیاده شدن احکام اسلام در جامعه مخالف بودند؛ رژیم پهلوی موافق کشف حجاب بود و از برگزاری مراسم‌های دینی در کشور جلوگیری می‌کرد؛ رژیم پهلوی به‌گونه‌ای‌ دین ستیز بود که حتی تحمل تاریخ هجرت پیامبر را نیز نداشت و دستور داده بود تا روی سنگ های قبر، تاریخ شاهنشاهی را حک کنند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: اگر امام خمینی(ره) انقلاب نمی‌کرد شاید تا کنون چیزی از اسلام باقی‌ نمی‌ماند؛ انقلاب اسلامی موجب احیا دین اسلام شد و مردم نیز براساس فطرت الهی به احکام و شعائر توجه بیشتری پیدا کردند.

وی با بیان اینکه مردم نقش بسیار زیادی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند ادامه داد: حضرت نوح براساس نص قرآن ۹۵۰ سال به صورت گسترده دین را تبلیغ کرد ولی جز عده کمی، کسی به او ایمان نیاورد و حتی حکومت اسلامی شکل نگرفت.

پیروزی انقلاب

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)‌ گفت: در نهضت پیامبر اکرم دو مرحله از پیروزی انقلاب به ثمر نشست، مردم حدوثا با پیامبر همراه شدند و تلاش برای پیروزی انقلاب داشتند تا در نهایت حکومت اسلامی شکل گرفت اما در مرحله اکمال انقلاب مردم دچار سستی و انحراف شدند.

وی تصریح کرد: در انقلاب اسلامی ایران، همراهی و نقش مردم در این نهضت الهی بسیار برجسته و قابل تقدیر است؛ مردم ایران هم‌اکنون در سه مرحله از چهار مرحله، با اخلاص و تلاش انقلاب و ولی‌فقیه را همراهی کردند.

آیت‌الله سعیدی گفت: پیچ خطرناک و حساس در هر انقلاب مرحله انتقال رهبری به فرد بعدی است اما مردم ولایتمدار ایران، همواره حامی امام خمینی(ره) و پس از ایشان حامی امام خامنه‌ای بودند.

وی اظهار کرد: مردم ایران پس انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر جامعه اسلامی، همواره از ولی‌فقیه خود حمایت داشته اند؛ دشمنان انقلاب هرچه تاکنون علیه انقلاب اسلامی توطئه‌ کردند، با شکست مواجه شدند و به تعبییر مقام معظم رهبری سر آن‌ها به سنگ خورد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: به فضل الهی در مرحله چهارم انقلاب، یعنی مرحله تداوم و استمرار نیز تا ظهور حضرت مهدی (عج) دشمنان انقلاب، آرزوی جدا شدن مردم از انقلاب و رهبری را به گور خواهند برد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه