English

در نشست شورای انجمن اولیاء و مربیان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

استفاده از ظرفیت والدین جهت ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ظرفیت والدین جهت ارتقای سطح کیفی برنامه‌ها و فعالیت‌های مدارس استفاده شود.

استفاده از ظرفیت والدین جهت ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های مدارس

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ظرفیت والدین جهت ارتقای سطح کیفی برنامه‌ها و فعالیت‌های مدارس استفاده شود.

نشست شورای انجمن اولیاء و مربیان استان کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی شهرستان گچساران برگزار شد.

هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن مرور مقایسه‌ای ایران و بعضی از کشورهای درحال‌توسعه و سابقه انجمن اولیاء و مربیان در ایران و نقش مهم اولیاء در ارتباط بین خانه و مدرسه در رشد تربیتی و تحصیلی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: رابطه خانه و مدرسه تعاملی دوطرفه است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: اندیشیدن به فردای دانش‌آموزان و بچه‌ها دغدغه همه ماست.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت والدین در مدارس استفاده شود ادامه داد: یکی از فرصت‌های طلایی که در اختیار مدارس قرار دارد امکان بهره‌گیری از توان بالقوه فکری، علمی-مهارتی و تخصصی والدین دانش‌آموزان در جهت بهبود و ارتقای سطح کیفی برنامه‌ها و فعالیت‌های مدارس است.

هادی زارع پور راه‌های توسعه مشارکت‌های مردمی را قانون شوراهای آموزش‌وپرورش، مجمع خیرین مدرسه‌ساز، قانون مدارس غیردولتی، هیئت‌امنایی و انجمن اولیاء و مربیان دانست و یادآور شد: استان ما در بحث مدارس غیردولتی از میانگین کشوری جلوتر است و قریب ۱۸ هزار دانش‌آموز در این مدارس به تحصیل مشغول‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به نهاد خانواده، اجتماع و تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: زمانی موفق هستیم که این سه نهاد در کنار هم فعالیت کنند.

سیدبهاءوالدین ملک حسینی گفت: با توجه به تنوع نیازهای دانش‌آموزان مهم‌ترین عامل در تربیت و رشد فکری و اخلاقی آن‌ها هماهنگی و ارتباط بین مدرسه و خانواده است.

رئیس آموزش‌وپرورش گچساران ضمن تبریک دهه فجر گفت: با پشتیبانی ملت و رهبری حضرت امام (ره) فجری در تاریخ به وجود آمد که برای همیشه ماندگار خواهد بود.

سیدظهیرالدین پورالحسینی گفت: اولین کانون اساس وپایه های هر جامعه خانواده ومکمل آن مدرسه خواهد بود.

وی گفت: با هم بودن وتعامل دوطرفه بین این دو نهاد نتیجه مطلوبی حاصل خواهد شد.

در این نشست مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم یادآور شد: با توجه به اینکه اقشار مختلف در بین اولیای دانش‌آموزان وجود دارد می‌بایست در بحث آموزش خانواده برای اولیاء از مدرسان توانمند، آگاه در این حوزه استفاده شود.

حجت السلام میرمحمدی گفت: تبادل اطلاعات بین اولیاء ضروری است وباید انجام بگیرد.

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، افزود: شناخت ظرفیت‌ها ومهارت های اولیاء واستفاده بهینه از آن وظیفه انجمن ماست وباید نسبت به مطالبات اولیاء در قبال فرزندانشان حساسیت لازم را داشته باشیم.

بشیری گفت: انجمن اولیاء و مربیان با ظرفیت‌های بالا بیت الغزل مدارس هستند این جایگاه باید هرچه بیشتر تبیین وتقویت شود.

وی همچنین به اهمیت این شورا اشاره کرد و گفت: این شورا به منظور تقویت همکاری ومشارکت اولیاء در کانون مقدس خانه و مدرسه تلاش می‌کند.

زاده باقری مشاور امور بانوان آموزش‌ و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه با بیان اینکه با پیشرفت تکنولوژی وفعالیت مضاعف دانش‌آموزان در فضای مجازی مواجه هستیم، شایسته است در تعامل تهدیدهایی که در برابر دانش‌آموزان وجود دارد برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم و از ظرفیت والدین و خانواده‌ها در ارتقای سطح تربیتی و علمی دانش‌آموزان بهره ببریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه