English

مدیر حوزه علمیه خواهران فارس:

شنیدن تبلیغ از زبان خواهران برای خواهران از اهداف طلبه‌های خواهر است/ ظرفیت پذیرش حوزه علمیه خواهران فارس برای سال تحصیلی جدید اعلام شد

مدیر حوزه علمیه خواهران فارس ضمن اعلام ظرفیت پذیرش حوزه علمیه خواهران فارس برای سال تحصیلی جدید گفت: شنیدن تبلیغ از زبان خواهران برای خواهران از اهداف طلبه‌های خواهر است.

شنیدن تبلیغ از زبان خواهران برای خواهران از اهداف طلبه‌های خواهر است/ ظرفیت پذیرش حوزه علمیه خواهران فارس برای سال تحصیلی جدید اعلام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از شیراز، آیت‌الله علی شیخ‌موحد، مدیر حوزه علمیه خواهران فارس امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گرداندن مراسم‌های مختلف مذهبی، مدارس، دانشگاه، رسانه و صداوسیما از جمله فعالیت‌های این خواهران است که آموزش‌و‌پرورش استخدام آنان را در دستور‌العمل جذب خود قرار داده است تأکید کرد: شنیدن تبلیغ از زبان خواهران برای خواهران از اهداف طلبه‌های خواهر است.

به گفته وی، هجمه‌های علیه زنان ایران زیاد است، اما هدف ما تربیت جامعه توسط زنان است و بر همین اساس شعار امسال حوزه علمیه خواهران فارس «طلبه تربیت‌کننده شوهر» در حال پیگیری است.

آیت‌الله شیخ موحد در تشریح شعار سال خود اظهار داشت: منظور امر و نهی زن به همسرش نیست، بلکه منظور و هدف از این شعار این است که مرد همسرش را در زندگی زنی صادق، وفادار، خوش اخلاق و... ببیند و عملاً رفتار و اخلاق صحیح اسلامی را درک کند و به داشتن همچین زنی افتخار کند.

به گفته وی، طلاب زن در پاسخگویی به مسائل روز زنان، به ویژه هجمه‌های جوامع دیگر در مورد مسائل زنان در جمهوری اسلامی مانند آزادی و تحصیل زنان می‌توانند موفق‌تر عمل کنند، ما زنان عفیفه و محجبه محققی داریم که از مردان نیز پیشی گرفتند.

مدیر حوزه علمیه خواهران فارس در ادامه، با اشاره به فعالیت 31 مدرسه علمیه خواهران در سطح استان فارس، تصریح کرد: در این مدارس 27 دوره سطح 1، سطح2، سطح 3 و یک سطح 4 در حال تربیت طلاب خواهر است.

وی با بیان اینکه حدود 3000 هزار طلبه خواهر در استان فارس در حال تحصیل هستند، تصریح کرد: گنجایش مدارس بیش از این تعداد است و ما ظرفیت پذیرش تعداد بیشتر طلبه خواهر را داریم چرا که در مدیریت این مدارس از ظرفیت زنان بهره برده شده و زنان گرداننده مدارس طلاب هستند.

آیت‌الله شیخ موحد با اشاره به اینکه تحصیل در حوزه‌های علمیه در تمام سطوح برای برادران و خواهران رایگان است اظهار داشت: تحصیل در رشته‌های مذهبی برای زنان و مردان رایگان است، البته مردان طلبه به دلیل مسئولیت‌هایشان شهریه نیز دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مسئله تحصیل خواهران در حوزه‌های علمیه حرکت خوبی است و باعث شده تا فارغ‌التحصیلان این مدارس در بسیاری از برنامه‌های فرهنگی جامعه فعالیت داشته باشند تصریح کرد: سه هزار طلبه خواهر در فارس وجود دارد که تعداد زیادی از
آنها در مدارس دخترانه برای نماز و برنامه‌های فرهنگی حضور می‌یابند.

مدیر حوزه علمیه خواهران فارس تأکید کرد: در زمینه خانواده حوزه‌های علمیه موفق عمل کرده و در سال 95 از 127 ازدواج فقط شاهد 2 طلاق بودیم و این نشان‌دهنده سوق به سمت ازدواج‌های صحیح است.

در ادامه این نشست، سکینه سردار، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران فارس با اشاره به اینکه تعداد فارغ‌التحصیلان از سال 85 تاکنون یک هزار و 990 نفر است، گفت: یک هزار و 942 نفر در سطح 2 و 48 نفر در سطح سه فارغ‌التحصیل شدند.

وی با تأکید بر اینکه سطح 3 دارای رشته‌های تفسیر، فقه و اصول و همچنین اخلاق و کلام برای علاقمندان است، افزود: حوزه‌های علمیه خواهران فارس در سال تحصیلی 97 – 98 آمادگی دارد تا از خواهران علاقمند به تحصیلات حوزوی در سطح 2 در سراسر فارس و سطح 4 در شیراز ثبت‌نام به عمل آورد.

سردار گفت: دارندگان مدارک سیکل به بالا می توانند تا تاریخ 30 بهمن با مراجعه به مدارس سطح استان و یا با ورود به سایت www.whc.ir می‌توانند برای سال تحصیلی جدید و در سطح 2 حوزه علمیه فارس، ثبت نام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه