English

جعفرزاده ایمن آبادی:

بسیاری از مهمانان خارجی تقاضای مصرف چای گیلان را دارند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از هتل داران اذعان دارند که بسیاری از مهمانان خارجی تقاضای مصرف چای گیلان را دارند و این در حالی است که چای ایرانی خوش بو و خوش طمع است بنابراین ما باید قدر و منزلت چای گیلان را بدانیم.

بسیاری از مهمانان خارجی تقاضای مصرف چای گیلان را دارند

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره وضعیت تولید چای در استان گیلان، گفت: زمانی که از شهروندان خارجی سوال می‌کنیم چرا چای ایرانی را نسبت به چای خارجی ترجیع می‌دهید، اعلام می‌کنند چای ایرانی ارگانیک و بدون اسانس است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرهنگ سازی برای مصرف چای ایرانی برای افزایش سرانه سلامت جامعه الزامی است بنابراین باید قبل از هر اقدامی با دلایل فرهنگی شهروندان را ترغیب کنیم چای ایرانی را جایگزین چای خارجی کنند.

وی ادامه داد: برخی از هتل داران اذعان دارند که بسیاری از مهمانان خارجی تقاضای مصرف چای گیلان را دارند و این در حالی است که چای ایرانی خوش بو و  خوش طمع است بنابراین ما  باید قدر و منزلت چای گیلان را  بدانیم  و با ترجیع  چای با کیفیت  ایرانی به خارجی  از اقتصاد تولید کننده  داخلی همسو با اقتصاد مقاومتی حمایت کنیم.

جعفرزاده ایمن ابادی

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: باید تدابیری اندشیده شود که در ادارات دولتی چای خارجی توزیع نشود بلکه برای بهبود وضعیت اقتصادی چایکاران شمال کشور باید چای گیلان در ادارات دولتی توزیع شود تا علاوه برافزایش میزان فروش چای گیلان بتوان از خواص پزشکی چای ایرانی نیز بهرههای مناسبی برد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با بیان اینکه بهبود اقتصاد چایکاران شمال با توزیع چای در ادارات دولتی کلید می‌خورد یادآورشد: چای  گیلان ارگانیک و بدون اسانس است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه