English

در حاشیه نمایشگاه فرش، لوستر و چراغ‌های تزئینی در کرمانشاه؛

فردا از ثبت جهانی نشان جغرافیایی فرش سنقر رونمایی می‌شود

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان کرمانشاه گفت: فردا هم‌زمان با 7 بهمن‌ماه، در حاشیه نمایشگاه فرش و لوستر در کرمانشاه، از ثبت جهانی نشان جغرافیایی فرش سنقر رونمایی می‌شود.

فردا از ثبت جهانی نشان جغرافیایی فرش سنقر رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رضا سلیم ساسانی ضمن اعلام خبر رونمایی از ثبت جهانی نشان جغرافیایی فرش سنقر، ابراز داشت: نمایشگاه فرش شامل دستباف و ماشینی، تابلو فرش دستباف، لوستر و چراغ‌های تزئینی از ۷ الی ۱۳ بهمن از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های کرمانشاه برگزار می‌شود.

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان کرمانشاه از رونمایی از ثبت جهانی نشان جغرافیایی فرش سنقر با حضور قائم‌مقام مرکز ملی فرش ایران خبر داد و تصریح کرد: هنر و توانمندی مردم شهرستان سنقروکلیایی در رابطه با بافت فرش اصیل استانی، علاوه بر بازخورد کشوری، در عرصه بین‌الملل نیز از توجه و استقبال بالایی برخوردار است و فردا طی مراسمی با حضور مسئولین استانی و قائم‌مقام مرکز ملی فرش ایران از این اثر ارزشمند رونمایی خواهد شد.

ثبت جهانی نشان جغرافیایی فرش سنقر

سال 93 فرش سنقر، ثبت جهانی شد

سلیم ساسانی بابیان این مطلب که ثبت ملی این هنر قدیمی استان کرمانشاه در سال 93 انجام‌شده است، خاطرنشان ساخت: با همکاری فعالان اقتصادی و دست‌اندرکاران فرش و پیگیری سازمان صنعت استان کرمانشاه و مرکز ملی فرش ایران در سال 93 فرش سنقر به‌عنوان اثر ملی کرمانشاه ثبت شد.

وی ادامه داد: با حضور قائم‌مقام مرکز ملی فرش ایران و دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی فرش کرمانشاه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان لوح ثبت جهانی نشان جغرافیایی فرش دستباف سنقر رونمایی خواهد شد.

به گفته‌ی مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان، فرش سنقر، در ردیف فرش‌های ۱۳ منطقه دیگر کشور ازجمله اردکان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، ترکمن جرگلن و بجنورد، قشقایی فارس، گبه فارس و … قرار دارد و ثبت جهانی شده است و رنگ مصرفی در فرش‌های این ناحیه گیاهی با فام روشن و اغلب از رنگ‌های قرمز، آبی، طلیی، قهوه‌ای و شتری است.

وی از رونمایی ثبت جهانی نشان جغرافیایی فرش سنقر در حاشیه نمایشگاه فرش، لوستر و چراغ‌های تزئینی طی ۷ بهمن امسال خبر داد و گفت: این فرش دارای نشان تجاری بوده و ثبت جهانی شده است و ساعت ۱۶ روز ۷ بهمن و در این نمایشگاه از آن رونمایی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه