English

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

شناسایی اولین کانون ویروس آنفلونزای فوق حاد پرندگان در یاسوج

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: اولین کانون ابتلا به ویروس آنفلونزای فوق حاد پرندگان در منطقه نجف آباد یاسوج شناسایی شد.

شناسایی اولین کانون ویروس آنفلونزای فوق حاد پرندگان در یاسوج

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، ظهر امروز عبدالله بهمنش در حاشیه عملیات پاکسازی منطقه نجف آباد یاسوج، اظهار کرد: ۶ تیم برای مهار و پیشگیری از این بیماری به همراه یگان امداد نیروی انتظامی در این منطقه مستقر شدند.

بهمنش افزود:  پس از اطلاع از وقوع بیماری تنفسی در یکی از واحد‌های نگهداری طیور بومی و بروز تلفات در این واحد، اکیپ‌های تشخیصی به محل اعزام و پس از بررسی تخصصی و تایید آزمایشگاهی بیماری، مطابق با دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور، اقدام به معدوم‌سازی طیور موجود در واحد تا شعاع سه کیلومتری آن و ضدعفونی محل کردند.

وی با بیان اینکه تا زمان پاکسازی کامل ویروس، کانون شناسایی شده در قرنطینه خواهد بود، بیان کرد: تاکنون هیچ موردی در زمینه مشاهده ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری‌های استان گزارش نشده بود.

بهمنش عامل انتشار این بیماری را عرضه مرغ زنده و طیور بومی و همچنین پرندگان آزاد پرواز و مهاجر عنوان کرد و افزود: در این کانون ۲۶۶ قطعه از انواع ماکیان از قبیل: مرغ بومی، خروس و اردک به همراه ۴۲ عدد تخم مرغ جمع آوری و به روش بهداشتی معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از مرغداران خواست ضمن رعایت مسائل بهداشتی از عرضه مرغ زنده به افراد متفرقه و خودرو‌های دوره گرد جداً خودداری و مرغ‌های پرورش یافته را فقط به مقصد کشتارگاه حمل کنند.

بهمنش همچنین تاکید کرد: مرغداران از ورود افراد متفرقه به مرغداری خودداری و کارگران شاغل در این مراکز نیز تا پایان دوره قرنطینه در مرغداری حضور داشته باشند و از رفت و آمد به خارج از مرغداری خودداری کنند.

وی از مردم هم خواست در صورت مشاهده تلفات غیرطبیعی در طیور خانگی موارد را به سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی گزارش دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه