English

استاندار خوزستان:

تا پایان سال ۴۲ هزار هکتار برای مهار ریزگردها نهال کاری می شود

شریعتی از اجرای انجام عملیات مهار ریزگردها در سطح 30 هزار هکتار از کانون ریرزگردها خبر داد و گفت: با 12 هزار هکتاری که در سال گذشته تحت عملیات قرار گرفت امسال 42 هزار هکتار مصوب دولت به پایان می‌رسد.

تا پایان سال 42 هزار هکتار برای مهار  ریزگردها نهال کاری می شود

به گزارش خبرگزاری موج،  استاندار خوزستان در جلسه شورای اداری این استان خوزستان گفت: باید مدیران گزارش عملکرد خود را به اطلاع مردم برسانند.

غلامرضا شریعتی در ادامه با گرامیداشت دهه فجر بیان کرد: در این دهه مدیران و مسئولان به ویژه در شهرستان‌ها بیشتر به کار مردم بپردازند و به امورات جاری اقشار مختلف اهتمام بورزند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: هر چند مدیران در طول سال هم با مردم سر و کار دارند ولی در این روزها دیدارهای مردمی خود را بیشتر و به مشکلات آنها رسیدگی کنند.

وی با تاکید بر این نکته که عمده مشکلات مردم را به دلیل در دسترس نبودن مدیران به وجود آمده، تصریح کرد: مدیران کل به ادارات زیر مجموعه خود در شهرستان‌ها ابلاغ کنند که در دهه فجر و ماه بهمن بیشتر در دسترس مردم باشند.

تعداد روزهای آلوده به گردوغبار خوزستان بیشتر شده است

شریعتی با اشاره به بروز گرد و خاک در روزهای گذشته بیان کرد: به دلیل کمبود بارش‌ها و نزولات آسمانی در این مدت با مسائل زیست محیطی و گرد و خاک و ریزگردها مواجه شدیم که تعداد روزهای آلوده به گرد و غبار در این چند روز بیشتر شد.

وی در ادامه به آمادگی به وجود آمده در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: با وجود گرد و خاک خدمات مانند آب و برق پایداری بیشتری دارد و با اقدامات صورت گرفته مشکلات در این حوزه‌ها به حداقل رسیده است.

رئیس شورای اداری خوزستان با بیان اینکه در زمینه مهار ریزگردها دستگاه‌های اجرایی تمام تلاش و همت خود را به کار گرفتند، اضافه کرد: همه آنهایی که وظایفی را بر عهده داشتند کارهای خود را به خوبی انجام دادند.

وی نهال‌کاری را از جمله اقدامات انجام شده برای مهار ریزگردها دانست و خاطرنشان کرد: نهال‌کاری‌های انجام شده نیاز به حفاظت٬ صیانت و توسعه دارند که باید انجام شود.

شریعتی از اجرای انجام عملیات مهار ریزگردها در سطح 30 هزار هکتار از کانون ریرزگردها خبر داد و گفت: با 12 هزار هکتاری که در سال گذشته تحت عملیات قرار گرفت امسال 42 هزار هکتار مصوب دولت به پایان می‌رسد.

وی اظهار امیدواری کرد که تا پایان امسال 30 هزار هکتار که 19 هزار هکتار آن نهال‌کاری و حدود 11 هزار هکتار آن مرطوب کردن زمین است٬ به پایان برسد.

 استاندار خوزستان با اشاره به عملیات مهار ریزگردها در سطح 320 هزار هکتار عنوان کرد: این کار ظرف 5 سال انجام می‌شود.

شریعتی در پایان سخنان خود بر برگزاری باشکوه آیین‌های دهه فجر در سطح استان خوزستان تاکید کرد و اظهار داشت: ضروری است که مسئولان در این راستا تمام توان و همت خود را به کار گیرند زیرا هیچ عذری از کسی پذیرفته نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه