English

کاهش ۷۹درصد میزان بارش در استان مرکزی نسبت به سال قبل

استاندار استان مرکزی از کاهش 79 درصدی میزان بارش در این استان نسبت به سال قبل خبر داد.

کاهش 79درصد میزان بارش در استان مرکزی نسبت به سال قبل

به گزارش خبرگزاری موج، استاندار استان مرکزی از کاهش بارندگی در کشور در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: میزان بارش‌ها در کشور در مقایسه با سال گذشته 40 درصد و در استان مرکزی بالغ بر 79 درصد کاهش داشته  که می‌تواند خسارات بسیاری را وارد و مشکلات زیادی در کشور ایجاد کند و امیدواریم با تداوم بارندگی در استان مرکزی کمبود منابع آبی تا حدودی جبران شود.

سید علی آقازاده در آئین افتتاح پروژه‌های بخش آب و برق در بیت تاریخی امام راحل(ره) در خمین، با اشاره به طرح آبرسانی خمین اظهار داشت: افتتاح طرح آبرسانی از سد کوچری به خمین سبب تامین آب پایدار شده و امیدواریم با مدیریت مصرف آب در استان، دغدغه تامین آب در بخش های مختلف کاهش یابد این درحالی است که تیم آب و برق در استان یک تیم منسجم است و استان مرکزی به عنوان یک استان صنعتی در صنعت آب و برق جزو استان های پیشرو و پرورش دهنده نیروهای متخصص است.

آقازاده تصریح کرد: آنچه حائز اهمیت است مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب در بخش های مختلف شرب، کشاورزی و صنعت است تا در این زمینه با چالش جدی و غیر قابل جبران مواجه نشویم.

 وی بیان کرد: با توجه به کاهش بارندگی در سال های اخیر و منابع آبی محدود در دشت‌های استان، با مدیریت مناسب و مطلوب و اتخاذ تدابیر صحیح، بهبود وضعیت منابع آبی مورد توجه است و تلاش می کنیم شرایط بهتری در این زمینه برقرار شود.

استاندار مرکزی عنوان کرد: با توجه به کاهش بارندگی در استان مرکزی و کمبود آب، مدیریت مطلوب و متناسب با شرایط موجود منابع آبی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی