English

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان:

برنامه‌ ریزی برای توسعه مطالعه در میان اقشار مختلف جامعه لازم است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان گفت: لازم است فرمانداری‌ها و راه و شهرسازی استان در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات و تکمیل کتابخانه‌ های در دست ساخت در هرمزگان اقدام کنند.

برنامه‌ ریزی برای توسعه مطالعه در میان اقشار مختلف جامعه لازم است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، بهروز اکرمی در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان با تاکید بر لزوم برنامه‌ ریزی برای توسعه مطالعه در میان اقشار مختلف جامعه، بیان داشت: مددجویان کمیته امداد، نوسوادان، کارگران و زنان سرپرست خانوار جزء گروه هایی هستند که کمتر از سایرین مورد توجه قرار گرفته‌اند و لازم است کتاب های مناسب در اختیار آنان قرار گیرد و برنامه‌های کتابخوانی متناسب برای آنان اجرا شود.

وی ادامه داد: اگر در کنار برنامه ریزی‌های عمومی برای همه‌ مردم به اقشار مختلف مطابق با نیازها و خواسته‌های آنان توجه کنیم می‌توانیم با هم اندیشی سازمان های مرتبط از ظرفیت‌های متقابل آنها استفاده و در راستای توانمندسازی گروه هدف گام برداشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خواستار توجه به کتابخوانی در بین خانواده‌ها شد و تصریح کرد: در گذشته قصه‌خوانی در محیط خانواده رواج زیادی داشت اما امروزه بسیار کمرنگ شده است که لازم است با برگزاری کارگاه های آموزشی برای مادران، فرهنگ قصه‌گویی والدین را ماندگار و احیاء کنیم.

 

رئیس کتابخانه‎های عمومی گنبدکاووس

رفع مشکلات و تکمیل کتابخانه‌ های در دست ساخت در هرمزگان

اکرمی ضمن تأکید بر رفع مشکلات کتابخانه‌ های در دست ساخت استان هرمزگان، اظهار داشت: لازم است فرمانداری‌ها و اداره کل راه و شهرسازی استان در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات و تکمیل کتابخانه‌ های در دست ساخت در هرمزگان اقدام کرده تا شاهد بهره‌ مندی مردم از این کتابخانه‌ها باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای گروه های هدف مختلف در جامعه، خاطر نشان کرد: علاوه بر برنامه‌های ترویجی مستمر در کتابخانه‌های عمومی از ابتدای مهرماه تا کنون، نشست های کتابخوان با حضور دانش‌آموزان، نوسوادان و دانشجویان در سطح مدارس، دانشگاه‌ها و کتابخانه‌های استان برگزار شده و تا پایان سال برنامه‌های مختلف دیگری نیز برگزار خواهد شد.

محسن زینلی تختی افزود: برگزاری برنامه‌های جذاب تأثیر بسزایی در کتابخوان کردن مردم به خصوص کودکان و نوجوانان دارد و برنامه‎‌هایی از قبیل جمع‌خوانی کتاب، قصه‌گویی و نشست های کتابخوان، امانت منابع را هم افزایش می‌دهد.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان با تأکید بر لزوم تشکیل منظم جلسات انجمن شهرستان ها، عنوان کرد: تشکیل منظم جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی تأثیر زیادی در رفع مشکلات کتابخانه‌ها و جلب همکاری دستگاه های فرهنگی مرتبط در یک شهرستان دارد و لازم است فرمانداران اهتمام بیشتری در برگزاری جلسات انجمن شهرها و بخشه ای تابعه خود داشته باشند.

زینلی تختی با اشاره به درپیش بودن سالگرد تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی از اعضاء انجمن جهت حضور در کتابخانه‌های عمومی استان در روز 17 اسفندماه دعوت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی