English

شهردار مشهد مقدس در بازدید از مرکز زمین لرزه‌شناسی دانشگاه فردوسی خبر داد

تهیه طرح جامع پیشگیری از زلزله در مشهد

شهردار مشهد مقدس از تهیه طرح جامع پیشگیری از زلزله برای این شهر در قالب عقد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان شهرداری مشهد، دانشگاه فردوسی و جایکای ژاپن خبر داد.

تهیه طرح جامع پیشگیری از زلزله در مشهد

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، تقی زاده خامسی در بازدید از مرکز لرزه شناسی دانشگاه فردوسی که جهت امضای تفاهم‌نامه میان شهرداری مشهد و دانشگاه فردوسی صورت گرفت، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه که میان دانشگاه فردوسی و شهرداری مشهد مقدس منعقد گردید در جهت انجام مطالعات زلزله‌شناسی در شهر مشهد است.

وی افزود: متاسفانه در شهر مشهد مطالعات جامع زمین لرزه‌شناسی وجود ندارد که مقرر شد با همکاری دانشگاه و کارشناسان کشور ژاپن که در این زمینه تجربه و تخصص دارند بتوانیم در شهر مشهد به آسیب‌شناسی در این حوزه پرداخته و مطالعات جامعه زلزله‌شناسی این شهر را تهیه کنیم.

امضای تفاهم نامه مشترک شهرداری و دانشگاه فردوسی مشهد

تقی‌زاده خامسی خاطرنشان کرد: از امروز این طرح با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان شهرداری مشهد و دانشگاه فردوسی آغاز شد که به زودی طرف ژاپنی نیز به روند کار اضافه خواهد شد.

وی در مورد اولویت‌های این مطالعات نیز اذعان کرد: مهم‌ترین اولویت این طرح، تهیه طرح جامع پیشگیری از زلزله برای شهر مشهد مقدس است. 

شهردار مشهد مقدس تصریح کرد: چون ما شعار شهر هوشمند را برای این دوره از مدیریت شهری انتخاب کرده‌ایم و ارتباط بین علم و فناوری، ارتباط تنگاتنگی می‌باشد و همچنین دانشگاه نیز به عنوان خانه علم شناخته می‌شود لذا در جهت تحقق شهر هوشمند، همکاری‌های ما با دانشگاه در سایر حوزه‌ها نیز ادامه خواهد یافت.

تقی‌زاده خامسی ادامه داد: در سال 1375، با دعوت بنده، مطالعات آسیب‌شناسی زلزله برای شهر تهران توسط گروهی از سازمان جایکای ژاپن صورت گرفت که این مطالعات تاکنون پایه همه مطالعات بعدی قرار گرفته است.

وی افزود: با آغاز فعالیتم در شهرداری مشهد، از این گروه برای انجام مطالعات مشابه زلزله شناسی در شهر مشهد نیز دعوت به عمل آوردم اما چون دانشگاه فردوسی دارای مرکز زمین لرزه‌شناسی است لذا مقرر شد تهیه این مطالعات جامع توسط جایکای ژاپن در قالب عقد تفاهم‌نامه مشترک سه‌جانبه میان شهرداری مشهد، دانشگاه فردوسی و جایکای ژاپن انجام پذیرد.

لازم به ذکر است؛ در این بازدید شهردار مشهد مقدس از مرکز فناوری‌های پیشرفته دانشگاه فردوسی نیز دیدن کرد و در پایان بازدید، تفاهم‌نامه تهیه طرح جامع پیشگیری از زلزله در مرکز زمین لرزه‌شناسی، توسط تقی‌زاده خامسی، شهردار مشهد مقدس و محمد کافی، رییس دانشگاه فردوسی امضا و تبادل گردید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه