English

محققان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موفق به تولید زخم پوش نانو الیاف پلیمری شدند

محققان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به دانش فنی تولید زخم پوش نانو الیاف پلیمری با قابلیت رهایش همزمان داروهای ضدالتهاب و آنتی باکتریال دست یافتند.

محققان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موفق به تولید زخم پوش نانو الیاف پلیمری شدند

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، عضو هیات علمی دانشکده فناوری های نوین علوم پزشکی اصفهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج گفت : دانش فنی تولید زخم پوش نانو الیاف پلیمری در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد پریسا حیدری دانشجوی مهندسی پزشکی دانشکده فناوری های نوین بدست آمده است.

زرگر بیان کرد: روش ساخت نوین نانو الیاف با استفاده از الکتروریسی هم محور و رهایش کنترل شده هر دو داروی نوین ضدالتهاب و آنتی باکتریال به طور همزمان از نوآوری های دستیابی به این دستاورد علمی در مهندسی پزشکی و صنعت داروسازی است.

وی افزود:یکی از مهم ترین مشکلات پزشکان را در زمینه پوست، بهبود زخم های حاد و التیام این زخم ها در کمترین زمان و با بهترین شرایط دانست و افزود: عمده این زخم ها شامل زخم های پوستی ناشی از سوختگی و یا زخم دیابتی است.

زخم پوش پلیمری

زخم پوش پلیمری درمانگر زخم های دیابتی و سوختگی 

زرگر درمان زخم های دیابتی و سوختگی را از کاربرهای استفاده از این زخم پوش پلیمری بیان کرد وگفت: این زخم پوش تولید شده علاوه بر محافظت از ناحیه آسیب دیده در برابر عوامل خارجی، روند بهبود را تسریع واز ایجاد عفونت وآنتی ژن در محل آسیب دیده جلوگیری می کند. از طرفی نمونه های تجاری موجود در بازار حاوی نقره و نامناسب برای کنترل عفونت و درمحل آسیب دیده سوزش ایجاد می کند.

 عضو هیات علمی دانشکده فناوری های نوین علوم پزشکی اصفهان بیان کرد:این زخم پوش پلیمری جدید زیست سازگار بوده بطوریکه مانع ایجاد مشکل و حساسیت های ثانویه در محل زخم و یا بدن می شود.

زرگر گفت :خواص زیستی  زخم پوش نانو الیاف پلیمری به طور کامل ایده آل برای انواع زخم و خواص مکانیکی آن به گونه ای است که بتواند چند روز تا پایان رهایش دارو روی زخم باقی مانده و دچار آسیب نشود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه