English

راه‌اندازی سامانه دادور ظرف سه ماه آینده در کرمانشاه

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: با توجه به لزوم توسعه اقتصادی در نظام جمهوری اسلامی ایران برمبنای توسعه منابع انسانی، سعی بر این مهم شده که ا ظرف سه ماه آینده بتوانیم سامانه دادور را در کرمانشاه راه‌اندازی کنیم.

راه‌اندازی سامانه دادور ظرف سه ماه آینده در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، رضا رحیمی، معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه در نشست راه‌اندازی سامانه دادور، با حضور دبیر اجرایی مرکز ملی پایش محیط کسب‌وکار کشور، بابیان این مطلب که هر نظام، حکومت و مدیر باید به بخش خصوصی به‌عنوان محور و بستر توسعه اقتصادی توجه کند، ابراز داشت: سامانه دادور به‌عنوان یکی از راهکارهای اصلی توسعه اقتصادی برمبنای توسعه منابع انسانی طراحی و عملیاتی می‌گردد.

وی توسعه اقتصادی بر مبنای توسعه انسانی را یکی از اساسی‌ترین مقولات دولت‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ذکر کرد و اظهار داشت: یکی از موانع کنونی کشور ما برای حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، مشکلات فرآیند صدور مجوزهای کسب‌وکار و زمان‌بر بودن پروسه کاری در ادارات است که می‌بایست با نگاه کارشناسانه و افزایش طرح‌هایی مانند سامانه دادور آسیب‌شناسی و مرتفع گردد.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه به تصویب تشکیل مرکز ملی پایش محیط کسب‌وکار در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور اشاره کرد و گفت: این مرکز پس از تشکیل، برای کاهش روند صدور مجوزها چهار سامانه راه‌اندازی می‌کند که اولین آن سامانه دادور است.

رحیمی تصریح کرد: این سامانه‌ها همچون سامانه داور، فارغ از نیروی انسانی و کنترل دستی دریک نظام سیستمی مبتنی بر بستر آی.تی ایجاد می‌شوند.

راه‌اندازی سامانه دادور

برای توسعه سامانه‌ای مانند دادور دیر عمل کردیم اما هنوز فرصت هست

وی بابیان اینکه باوجود پیچیدگی‌های امروز و نگاه سرعت محور درروند روبه‌جلو برای توسعه کشورها، جامعه دیگر نمی‌توان با سیستم‌های سنتی کارکرد، گفت: تشکیل این مرکز و راه‌اندازی این سامانه‌ها باید سال‌ها پیش انجام می‌شد اگرچه دیر شروع کردیم اما دولت تدبیر و امید خوب وارد شد.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه عنوان کرد: امیدواریم این کار و افزایش روند حرکت به سمت دولت الکترونیک در مسیر کم کردن بروکراسی‌های اداری و کاغذی به احیاء ظرفیت‌های اقتصادی و انسانی در استان ما منجر شود.

وی در ادامه به آمار بالای نرخ بیکاری و از سوی دیگر پتانسیل‌های فراوان در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: فارغ از بروز و تحمیل آسیب‌هایی همچون جنگ، دوره بازسازی و عواقب ناشی از آن‌ها، یکی از موانع توسعه اشتغال در استان و بالا رفتن نرخ بیکاری طی دو دهه اخیر، بحث فرآیند صدور مجوزهای کسب‌وکار بوده است که سرمایه‌گذار و یا متقاضی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار ساده مجبور به طی ماه‌ها آمدوشدهای اداری هستند.

وی ضمن تأکید بر عملیاتی شدن سامانه دادور ظرف سه ماه آینده سامانه دادور در استان، خاطرنشان ساخت: یکی از پایلوت‌های اجرای اصولی این سامانه در سطح استان، دانشگاه‌ها هستند که با همکاری این ارگان می‌توان زمینه آشنایی دانشجویان و سپس فارغ‌التحصیلان را فراهم ساخت.

رحیمی عنوان کرد: سامانه دادور که سامانه دریافت شکایات متقاضیان صدور مجوزهای کسب‌وکار است می‌تواند برای سرمایه‌گذار امنیت فکری و اقتصادی ایجاد کند و شفافیت کار را بالا ببرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه