English

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان:

تمام شبکه های گازرسانی در استان اصفهان تحت کنترل فنی است

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: با گذشت نیم قرن از قدمت شبکه های فولادی در اصفهان تمامی شبکه گازرسانی استان از نظر فنی تحت کنترل است.

تمام  شبکه های گازرسانی در استان اصفهان تحت کنترل فنی است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، سید مصطفی علوی در خصوص وضعیت شبکه‌های گازرسانی در سطح استان گفت: در حال حاضر شبکه‌های گازرسانی ۵۰ درصد فولادی و ۵۰ درصد پلی‌اتیلن می باشند، با این توضیح که؛ پلی اتیلن بهترین تکنولوژی است که همه دنیا برای توزیع گاز طبیعی به صورت زیرزمینی از آن استفاده می‌کنند.

علوی با بیان اینکه تکنولوژی تولید لوله‌های پلی‌اتیلن در داخل کشور موجود است، بیان کرد: در شبکه‌های قدیمی گازرسانی از لوله های فولادی و در شبکه‌های جدید، از لوله های پلی‌اتیلن استفاده شده، لوله‌های پلی‌اتیلن مقاوم در برابر خوردگی‌ها هستند،البته تا حدودی استحکام آنها در برابر ضربات مکانیکی ضعیف‌تر است اما به هر حال شبکه‌های گاز در یک محل و عمق استاندارد بکار می روند که به هنگام حفاری توسط سایر شرکت های خدماتی مشکلی ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از یک هزار و ۱۱۱کیلومتر خط انتقال گاز، ۹۳۳ ایستگاه تقلیل فشار و حفاظت از زنگ، بیش از ۲۶هزار کیلومتر شبکه گازرسانی، یک میلیون و ۸۳۰ هزار انشعاب برای گازرسانی به بیش از ۱ میلیون و ۷۰۷ هزار مشترک در سطح استان اجرایی شده است .

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به اینکه سامانه نشت یابی در این شرکت بسیار قوی و با دقت و حساسیت بالایی انجام می پذیرد، خاطرنشان کرد: کل ۲۶  هزار شبکه فولادی و پلی اتیلن سطح استان در طول سال به طور کامل از طریق دستگاه های مجهز و با تکنولوژی روز مورد نشت یابی  قرار می گیرد.

اصفهان- مدیر عامل شرکت گاز

شبکه ای تحت عنوان شبکه فرسوده و نگران کننده در راستای نشت گاز در سطح استان اصفهان وجود ندارد

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه شبکه ای تحت عنوان شبکه فرسوده، نا ایمن و نگران کننده در راستای نشت گاز در در سطح استان وجود ندارد، تصریح کرد: درحال حاضر شبکه‌های فولادی از طریق سیستم حفاظت کاتدی کنترل می‌شوند و چناچه حوادثی در سطح استان به ندرت مشاهده می‌شود ناشی از حفاری‌های ناهماهنگ بوده در غیر این صورت خوردگی و سوراخ شدن لوله‌ها تحت کنترل است.

علوی با بیان اینکه عمق شبکه‌های گاز عموماً یک متر و ۱۰ سانتی‌متر  است و با نوار زرد رنگ اخطار بر روی لوله‌ها کاملاً مسیر آ‌ن‌ها مشخص شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این شرکت  با سایر شرکت های خدماتی که به هر دلیلی قصد حفاری در سطح استان  را دارند هماهنگ است  تا به هنگام حفاری به شریان های حیاتی شهر و  تأسیسات یکدیگر آسیب وارد نشود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: علاوه بر اینکه شبکه‌ها به لحاظ فنی کنترل می شوند دائماً به صورت هوشمند مورد نشت‌یابی قرار می گیرند، همچنین بیش از ۱۰ هزار کیلومتر خطوط انشعاب و علمک گاز درب منازل شهروندان نیز در طول سال نشت‌یابی می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه