English

مدیر آموزشی انجمن پیشگیری از سرطان نسترن:

برنامه‌های هفته ملی مبارزه با سرطان در دو بخش دانش‌آموزان و معلمان بهداشت در مدارس مشهد برگزار می‌شود

مدیر آموزشی انجمن پیشگیری از سرطان نسترن گفت: همزمان با هفته ملی مبارزه با سرطان برنامه‌های حوزه دپارتمان و آموزش این انجمن در دو بخش دانش‌آموزان و معلمان بهداشت مدارس مشهد برگزار می شود.

برنامه‌های هفته ملی مبارزه با سرطان در دو بخش دانش‌آموزان و معلمان بهداشت در مدارس مشهد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج ازمشهد، مهدیه سرگلزایی ظهر امروز در نشست خبری  با بیان اینکه از اول تا هفتم بهمن ماه به عنوان هفته ملی مبارزه با سرطان نامگذاری شده است، شعار امسال هفته سلامت را اصلاح باورها و راه مبارزه با سرطان عنوان کرد.

وی با تاکید بر توجه به شعار امسال و لزوم تغییر باورهای عموم مردم نسبت به بیماری سرطان اظهار داشت: 50 درصد سرطان‌ها با تشخیص زودرس قابل درمان هستند و 30 درصد از سرطان‌ها را می‌توان در مراحل اولیه تشخیص و درمان کرد.

مدیر آموزشی انجمن پیشگیری از سرطان نسترن ادامه داد: معتقدیم که گام نخست آموزش‌ها باید در مدارس و برای دانش‌آموزان باشد و در این راستا برنامه‌های حوزه دپارتمان و آموزش انجمن پیشگیری از سرطان نسترن در هفته ملی مبارزه با سرطان در دو بخش دانش‌آموزان و معلمان بهداشت مدارس برگزار می‌شود تا شاهد افزایش سواد سلامت در این دو گروه باشیم.

سرگلزایی با بیان اینکه بخش دانش‌آموزی در مدارس دخترانه متوسطه دوره دوم نواحی 7 گانه مشهد و منطقه تبادکان برگزار می‌شود، گفت: در این هفته با همکاری آموزش و پرورش هر روز یک برنامه آموزشی در 4 محور تغذیه، فعالیت بدنی، روانشناسی با اولویت مدیریت استرس و مفاهیم پیشگیری از سرطان در مدارس ارائه می‌شود و اساتیدی هم که در این هفته در مدارس تدریس می‌کنند و آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان می‌دهند اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های فردوسی و علوم پزشکی مشهد هستند و زمان کلاس‌ها هم 90 دقیقه بوده که شامل 45 دقیقه آموزش و 45 دقیقه پرسش و پاسخ می‌شود.
سرطان

مدیر آموزشی انجمن پیشگیری از سرطان نسترن ادامه داد: در بخش دوم که ویژه معلمان بهداشت مدارس بوده برنامه‌های ویژه‌تری اجرا می‌شود، زیرا معتقدیم که این گروه به عنوان رابطان حوزه سلامت مدارس هستند و در این برنامه نیز 50 مربی بهداشت مدرسه در یکی از مدارس ناحیه 5 مشهد حاضر می‌شوند و با آخرین دانش‌های حوزه سلامت در مباحث مختلف از جمله بحث پیشگیری از سرطان و بهبود سبک زندگی آشنا می‌شوند و در کنار این آموزش‌های حضوری، آموزش‌های غیرحضوری را هم در قالب پوستر، نشریه، کتاب، CD و DVD سلامت داریم.

سرگلزایی با تأکید بر اینکه در این هفته نمایشگاه‌هایی در مدارس برپا می‌شود، اضافه کرد: در غرفه‌های آن به مباحث مختلف سلامت در حوزه‌های مختلف از جمله پیشگیری از سرطان پرداخته می‌شود و پیام نسترن را هم در قالب توزیع هزار جلد نشریه پیام نسترن و هزار بروشور پیشگیری از سرطان پستان و باورهای غلط در کلینیک‌ها خواهیم داشت تا افراد مختلفی که مراجعاتی در حوزه درمان به این کلینیک‌ها دارند در فاصله رسیدن نوبت خود و حاضر شدن در اتاق پزشک به مطالعه پرداخته و سطح آگاهی خود را بالا ببرند.

وی بیان کرد: انتشار نشریه‌های حوزه سلامت کمک شایانی در جهت ارتباط موثر و مداوم مردم با پزشکان دارد، زیرا به جهت حجم بالای کاری پزشک امکان ملاقات‌های حضوری و دیدارهای چهره‌به‌چهره کمتر وجود دارد و بدین شکل می‌توان انتقال اطلاعات روز، کنارگذاشتن باورهای غلط و تقویت باورهای درست را در مباحثی همچون تغذیه سالم، روانشناسی، فعالیت بدنی و دیگر راه‌های پیشگیری از سرطان شاهد بود.

3 سرطان معده، پروستات و پستان شایع‌ترین سرطان‌ها در کشور هستند

متخصص ایمنی مواد غذایی با بیان اینکه 3 سرطان معده، پروستات و پستان شایع‌ترین سرطان‌ها در کشور هستند، خاطرنشان کرد: عمده مخاطبان ما رده‌های سنی 20 تا 65 سال هستند و یکی از مهمترین نکات در بحث سرطان تشخیص زودهنگام و به‌موقع سرطان و غربالگری بوده است و معتقدیم آگاهی افراد در زمانی تأثیرگذار خواهد بود که موردمشکوکی را در بدن خود مشاهده می‌کنند و در جهت پیشگیری به‌موقع بلافاصله به پزشک مراجعه کرده و از تحمیل آسیب‌های جدی‌تر به بدن خود جلوگیری می‌کنند.

سرگلزایی با بیان اینکه در انجمن پیشگیری از سرطان نسترن محور کاری خود را روی حفظ سلامت و اقدامات پیشگیرانه قرارداده‌ایم، تأکید کرد: همه ما معتقدیم که پیشگیری بهتر از درمان است و باید در عمل اقدامات مؤثر و پیشگیرانه را صورت داد و عمده برنامه‌های هفته سرطان هم بیشتر در حوزه پیشگیری بوده تا درمان و نوع فعالیتمان هم پیشگیری در مرحله صفر و حتی قبل از مرحله نخست و اولیه بوده است و دیدگاهمان این بوده که فرد مبتلا به سرطان نشود و افرادی سالم تحویل جامعه بدهیم.

وی همچنین از برگزاری برنامه‌های ویژه این مجموعه در حوزه سواد سلامت خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های مهم با محوریت افزایش سواد سلامت آحاد جامعه خواهد بود و این برنامه همزمان با ایام هفته سلامت از اول تا هفتم اردیهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.‌

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه