English

معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

برگزاری دوره‌های آموزشی حرفه‌آموزی ویژه زنان سرپرست خانوار مناطق حاشیه‌نشین

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری دوره‌های آموزش حرفه‌آموزی برای زنان سرپرست خانوار در مناطق حاشیه‌نشین خبر داد.

برگزاری دوره‌های آموزشی حرفه‌آموزی ویژه زنان سرپرست خانوار مناطق حاشیه‌نشین

‌به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، محمدکاظم نظری صبح امروز در جلسه برنامه‌ریزی توانمند سازی زنان سرپرست خانوار مناطق حاشیه نشین استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی همواره مورد تأکید جدی مقام معظم رهبری بوده و هم اولویت دولت تدبیر و امید است، که با وجود وضعیت اقتصادی نامناسب دولت، اعتبارات مطلوبی برای کاهش این آسیب‌ها اختصاص داده شد.

نظری افزود: اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مناطق حاشیه‌نشین استان کهگیلویه و بویراحمد یک فرصت استثنایی است، که باید از این اعتبارات برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده بهینه شود.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران باید زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست را در مناطق حاشیه‌نشین و بافت فرسوده استان شناسایی کنند، اظهار کرد: بهمن‌ماه سال جاری دوره‌های آموزشی حرفه‌آموزی برای زنان سرپرست خانوار در مناطق حاشیه‌نشین استان برگزار می‌شود، و همچنین دستگاه‌های حمایتی و فرمانداران برای اجرای درست این طرح اقدامات لازم را صورت دهند.

نظری گفت: در زمینه هزینه کرد برای کلاسها محدودیتی وجود ندارد و باید آموزش های منجر به اشتغال زایی انجام شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: در حوزه توانمند سازی و در بخش تامین اعتبار، قائل به سهم بندی برای شهرستان‌ها نیستیم و شاخص مورد نظر جمعیت حاشیه نشین بوده و میزان استقبال نیز مورد تاکید است.

نظری بیان داشت: فنی و حرفه‌ای اگر نیاز به فضای آموزشی داشت نسبت به اجاره اقدام کند و شهرداری‌ها نیز موظف به کمک به این طرح و همکاری هستند.

معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مستمری‌بگیران زنان سرپرست خانوار، اظهار داشت: این طرح، یک طرح آموزشی است، و مستمری‌بگیران تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی در صورت شرکت در این کارگاه‌هایی آموزشی، مستمری آنان قطع نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: اگر ما مسوولان و مردم کارهایمان را به درستی انجام دهیم، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، خودکشی و اعتیاد کم می شود، و  زنان سرپرست خانوار  با آموزش‌های لازم می‌توانند فرزندان اصلح‌تری تربیت و راهی جامعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی