English

امین مرادی:

آغاز فعالیت نخستین دفتر شهرستانی حوزه هنری در شهرستان بیجار

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن تأکید بر توجه جدی تر مسئولین به موضوع هنر و فرهنگ دیار گروس از برپایی نمایشگاه تجسمی آثار هنرمندان بیجاری در نگارخانه عالی حوزه هنری تهران خبر داد .

آغاز فعالیت نخستین دفتر شهرستانی حوزه هنری در شهرستان بیجار

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج ؛ امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان با اعلام این خبر گفت : خوشبختانه با توجه به پتانسیل بسیار بالای فرهنگ و هنر در شهرستان بیجار از قدیم الایام تا کنون با پیگیری های مستمر و موافقت رئیس حوزه هنری کشورو مساعدت و توجه ویژه آیت ا... حسینی شاهرودی  نماینده معززولی فقیه در استان ، استاندار کردستان ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار شهرستان  به عنوان پنجمین استان نخستین  دفتر شهرستانی حوزه  هنری استان را در اردیبهش ماه 94 در شهرستان بیجار فعالیت خود را آغاز نمود.

در این مدت کارهای بسیار ارزنده ای در اعتلای فرهنگ وهنر این شهرستان صورت گرفته ازجمله  افتتاح سینما آزادی بیجار که در کمترین مدت زمان ممکن به نتیجه و بهره برداری رسید و هم اکنون به عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی وهنری در حال ارائه خدمت به مردم فهیم بیجاری می باشد .

پیشینه بالای فرهنگی هنری بیجار

مرادی به برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی وهنری صورت گرفته توسط حوزه هنری در این مدت اشاره ای کوتاه نمود و افزود :  شهرستان بیجار با وجود پیشینه بالای فرهنگی وهنری و وجود نام آوران برجسته ای همچون آیت ا...  فاضل گروسی ، امیر نظام گروسی در گذشته و هنرمندان و اساتید برجسته ای در عصر حاضر همچون  استاد شهید نجات اللهی ، جمشید فرجوند فردا ، سعید آقا خانی ، فرهاد اصلانی و صدها هنرمند برجسته دیگر متأسفانه از نظر زیر ساخت های فرهنگی وهنری بسیار با مشکل مواجه بوده که امیدواریم با توجه به نقش بی بدیل این شهرستان در عرصه های مهم انقلاب و دفاع مقدس و تأکید مقام معظم رهبری در سفر تاریخی به این شهرستان در توجه جدی تر به موضوع فرهنگ وهنر با نگاه ویژه مسئولین استانی شاهد ارتقاء شاخص های لازم در این شهرستان از منظر فرهنگی وهنری باشیم .

وی در خصوص حمایت های صورت گرفته توسط حوزه هنری استان کردستان از هنرمندان بیجاری گفت : چاپ 4 مجموعه کتاب از آثار شاعران بیجاری ، حمایت از گروه های نمایشی ، حمایت و برگزاری نمایشگاه های ویژه تجسمی ، برگزاری کارگاه ها و ورک شاپ های تخصصی ، گرد آوری خاطرات رزمندگان و چاپ یک مجموعه خاطره آزاده سرافراز محمد تقی کریمی ، برگزاری شب های خاطره ، برگزاری سومین سوگواره عکس عاشورایی ، برگزاری نشست طنز « در حلقه رندان » در تیمچه حاج شهباز بازار ، و بسیاری از برنامه های دیگر در کنار مشارکت با دیگر ادارات شهرستان می توان اشاره نمود .

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با تقدیر و تشکر از تمامی عزیزانی که حوزه هنری را در این مسیر یاری نموده اند گفت : در اقدامی دیگر به منظور معرفی توانمندی های هنری هنرمندان بخش تجسمی این شهرستان برای اولین بار 60 اثر از آثار هنرمندان بیجاری به مدت یک هفته در گالری عالی حوزه هنری کشور واقع در تقاطع حافظ و سمیه ، ساختمان مرکزی حوزه هنری کشور در معرض نمایش علاقه مندان قرار می گیرد.

نمایشگاه هنرمندان بیجاری

وی افزود : در این نمایشگاه که سه شنبه 3 بهمن ماه 96 ساعت 15:30 افتتاح می گردد آثار 13 هنرمند شهرستان بیجار «جمشید فرجوند فردا ، محمد ابراهیم مرادی، مسعود نادرزاده ، عمران اشرلو، هیبت احمدی، کوروش کلهر، صادق عزیزی، امیر احمدزاده، مصطفی کریم نژاد، علی اصغر فیض اللهی، علی جباریان ، ام النبین محمد شریفی، فاطمه عزیز » به مدت یک هفته تا 10 بهمن ماه از ساعت 8 لغایت 19 در معرض بازدید علاقه مندان قرار می گیرد .

مرادی با دعوت از تمامی هنرمندان جهت بازدید از این نمایشگاه گفت : انشاء ا... با برنامه ریزی های خوبی که صورت گرفته در آینده نیز شاهد اتفاقات بسیار ارزنده ای در بخش تولیدات هنری هنرمندان این شهرستان خواهیم بود .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه