English

با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

تجلیل از صادرکنندگان نمونه کرمانشاه / باز نگه‌داشتن مرزها و اصلاح قوانین، درخواست اصلی صادرکنندگان

در مراسمی با حضور رئیس سازمان توسعه تجارت کشور، استاندار، جمعی از مسئولین و فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی کرمانشاه، از صادرکنندگان نمونه کرمانشاه تجلیل و مسائل و مشکلات پیش روی تجار بازارچه‌های مرزی استان در امر صادرات و واردات کالا موردبررسی قرار گرفت.

تجلیل از صادرکنندگان نمونه کرمانشاه / باز نگه‌داشتن مرزها و اصلاح قوانین، درخواست اصلی صادرکنندگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه کرمانشاه، تجار را بازوی توانمند رشد اقتصادی منطقه معرفی کرد و افزود: قرار گرفتن کرمانشاه در فضای مرزی ظرفیت مناسبی را برای پیشرفت صادرکنندگان نمونه کرمانشاه به شهرهای مختلف کشور عراق فراهم کرده که متأسفانه به دلیل برخی از مشکلات، نتوانسته‌ایم از این پتانسیل استفاده مطلوب را بکنیم.

کیوان کاشفی توجه به سه محور اصلی توجه به قیمت تمام‌شده کالای صادراتی، تسهیل در امور صادرات و واردات و افزایش مشوق‌های صادراتی را تنها راه توسعه کاری صادرکنندگان کرمانشاهی عنوان کرد و افزود: تجربه سال‌های گذشته ثابت کرده است که تنها با هماهنگی عملی بین وزارت خانه می‌توان قیمت تمام‌شده کالاهای صادراتی را به یک ثبات رساند چراکه این عدم توازن در برخی از موارد تا 41 درصد رسانده است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه

محدود کردن واردات، دردی از توسعه صادرات دوا نمی‌کند

وی افزود: در کنار بها دادن به تولیدات داخلی و حرکت در مسیر صادرات محور بودن کالاهای ایرانی، باید به امر واردات نیز توجه ویژه داشت و با تنظیم اصولی این دو مقوله و از طرفی کاهش قوانین خرق الساعه بتوانیم، جایگاه صادراتی کشورمان را در سطح بین‌الملل ارتقا دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان ادامه داد: افزایش مشوق‌های صادراتی نیز به‌عنوان عاملی مهم در امر توسعه صادرات کشور و استان به شمار می‌رود و به‌طورقطع می‌توان گفت که هرچقدر در این بخش هزینه کنیم، بازخوردهای رشد اقتصادی کشور بیشتر خواهد شد.

در ادامه مراسم ویژه تجلیل از صادرکنندگان نمونه کرمانشاه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت: عراق مهم‌ترین بازار هدف صادراتی ایران است که 15 تا 20 درصد صادرات غیرنفتی ایران را به خود اختصاص داده و حدود 50 درصد از این میزان صادرات به عراق از مرزهای کرمانشاه انجام می‌شود.

نعمت‌الله حقیقی در خصوص صادرات 9 ماهه استان گفت: رقم صادرات 9 ماهه امسال استان به یک میلیارد و 430 میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد بیشتر شده است و این رشد صادرات در شرایطی صورت گرفته که حدود سه ماه تعطیلی مرز پرویزخان را داشتیم.

حقیقی ادامه داد: در این مدت مرز سومار بخشی از بار صادراتی مرز پرویزخان را بر عهده داشت و در 9 ماهه امسال حدود 560 میلیون دلار صادرات از مرز سومار داشتیم.

بسته شدن مرزها و تغییرات ناگهانی قوانین صادرات رمق تجار را گرفته است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: مهم‌ترین مشکلات پیش روی صادرکنندگان استان باز و بسته شدن ناگهانی مرزها بر اساس سیاست‌های برون‌مرزی است که مشابه آن را در تعطیلی اخیر پرویزخان داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: قوانین و مقررات متغیر نیز گاهی مشکلاتی را برای صادرکنندگان ایجاد می‌کند، برای مثال شاهد ممنوعیت صادرات دام زنده استان باهدف تنظیم بازار داخلی بودیم که باعث شد صادرکنندگان که سال‌ها برای به دست آوردن بازارشان تلاش کرده بودند بسیار متضرر شوند و این ممنوعیت در شرایطی صورت گرفته که بخش عمده زندگی و اشتغال کشاورزان و عشایر با صادرات دام زنده گره‌خورده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: این منصفانه نیست که هزینه تنظیم بازار بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان سرشکن شود و اگر یک روز بخواهیم عضو W.T.O هم بشویم این مقررات و تعرفه‌های خلق‌الساعه برای تجارت ایران ایجاد مشکل خواهد کرد.

حقیقی حمایت بیشتر بخش‌های دولتی از صادرکنندگان و تولیدکنندگانی که رویکرد صادراتی دارند را ضروری خواند و افزود: یکی از مهم‌ترین موارد حمایت برقراری مشوق‌های صادراتی و همچنین یارانه حضور در نمایشگاه‌ها است.

تجلیل از صادرکنندگان نمونه کرمانشاه

در ادامه این مراسم از احمدرضا اشتری مدیرعامل پتروشیمی کرمانشاه، امید پیری مدیر بازرگانی گستر ذهاب، شهریار گراوندی مدیرعامل سیمان سامان، مظفر عبدالله مدیرعامل شرکت روژین تاک، محمد سعید خوش مدیرعامل شرکت امید آرمان کردستان، امیرحسین صفری مدیرعامل مانیزان، جهانشاه شکری مدیرعامل جهان فولاد غرب، آیت جوشن مدیرعامل پتروشیمی بیستون، آرام خوشه سپهر مدیرعامل شرکت برنج آرام همکار، عیسی فتاحی مدیر بازرگانی فتاحی، حسین مدرس خیابانی مدیرعامل سیمان غرب، مهدی علیزاده مدیر صنایع چاپ و بسته‌بندی کرمانشاه، شمس الله یادگاری مدیر بازرگانی یادگاری و منوچهر سهامی مدیر بازرگانی سهامی به‌عنوان صادرکنندگان برتر استان کرمانشاه تجلیل شد.

همچنین مجید عباسی مدیرعامل شرکت مهندس قیر و آسفالت غرب و فریدون محمودیان مدیرعامل تعاونی مرزنشینان 1090 نیز شایسته تقدیر اعلام شدند.

 گفتنی است که در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه کرمانشاه، از رضا سیلم ساسانی رئیس اتاق اصناف کرمانشاه، فرامرز اکبری فرماندار قصرشیرین، علی‌اکبر اکبری فرماندار ثلاث باباجانی، فرهاد همتی فرماندار گیلانغرب و پرویز ایده‌پور فرماندار پاوه نیز به‌عنوان حامیان صادرات کرمانشاه تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه